Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla - 4 mars 2009 20:56

Det är inte första gången jag blir utkastad och hela min långa text försvinner och inte går att finna någonstans... Grrr, nu tror jag att jag vet jag vad det beror på i alla fall, för jag tappade nät och efter det var allt borta. Synd att det inte finns en spara-funktion!! 


Jag kommer inte att skriva om allt för det har jag inte ork till men jag skriver lite grann och lägger upp några bilder. 


Far och son 


Nyss hemkomna: Tindra nosar försiktigt på nya familjemedlemmen.  


Första mötet med Tindra


Fredrik kommer nu att vara pappaledig i två veckor. Det är så himla mysigt att vara lediga tillsammans och få tid att anpassa oss till vår nya situation. Trots att allt är väldigt nytt känns mycket helt naturligt.


Idag tog vi en promenad ner till stan. Jag passade på att springa in i några affärer och köpa lite mer kläder till vår lilla grabb medan Fredrik tog barnvagnen och hundarna och gick vidare en sväng. Små bebisar ska helst inte träffa stora folksamlingar pga smittrisken vilket vi så klart inte kommer att tulla på en sekund. Dock är frisk luft bara bra!


Här blir barnvagnen invigd.


Första promenaden


Här ser vi vår lilla snögubbe liggandes i vagnen. 


Barnvagen invigd 


BB

Av Camilla - 1 mars 2009 17:37

Hej,

Idag fick jag äran att göra en gästspelning i Camilla's blogg. Camilla ligger fortfarande kvar på BB.

Igår tittade den lilla grabben äntligen fram. Så fort vi kom fram till förlossningen tog värkarna greppet om Camilla som såg ut att föda vilken sekund som helst. Det var verkligen olidligt att stå jämte utan att kunna hjälpa mer än att trösta och badda pannan med kallt vatten.

Barnmorskan bestämde att det var dags för bedövning vilket Camilla med glädje tog emot. 2 minuter senare lös Camilla upp som en sol och värkarna som tidigare var olidliga nu istället passerade som en bris (sett ut mina ögon).

Tyvärr ledde förmodligen detta till att krystverkarna inte kom igång på allvar.

Så efter mycket om och men tittade han äntligen fram kl 20.42 Han vägdes och mättes till 3790 g och 49 cm.

 

Personalen på förlossningen var fantastisk.

Camilla må bara bra liksom pojken.

Namn...ja vi funderar fortfarande...:-)

Tack till alla som hjälpt till runt omkring såsom Birgitta o Per och pappa. Stort tack, ni är helt enkelt bästa mor-/farföräldrar!!!

 

Camilla får väl skriva mer när hon väl kommer hem som förmodligen blir redan i morgon.
 

Ovido - Quiz & Flashcards