Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Camilla - 5 mars 2009 22:30


Celvin Isac G Walther 


Celvin   Celvin 2  


Lite fakta...

 I Sverige finns det 25 st som heter Celvin, en person bor i Kalmar län.  


Det ska börjas i tid. I dag har pappa och Celvin tittat på SM-slutspel mellan Färjestads BK och Brynäs. Det gäller att ladda ordenligt, förmodligen hjälpte supporttröjan för Färjestad vann med 2-0!!

 

Celvin hejar på FBK 

Av Camilla - 5 mars 2009 21:03

 Ytterligare en rolig utmaning från Anja...


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?

"Följaktligen bestod Lindas och Loppans kommunikation utomhus til största delen av förbud och tjat."


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Min son


3. Vad såg du senast på TV?

Hockeymatch mellan Färjestad och Brynäs.


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?

20:45 (Fel, hon är 21:23...)


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

TV:n


6. När du senast var ute, vad gjorde du då?

Promenerade medmina hundar.


7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen? 

Anjas blogg.


8. Drömde du något inatt?

Jag drömmer alltid en massa saker men jag kommer inte ihåg exakt vad jag drömde i natt men det handlade om bilar.


9. När skrattade du senast?

För några minuter sedan.


10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En fondvägg, en platt-Tv, ett vinställ en tavla


11. Har du sett något konstigt på sista tiden?

Jag såg stjärnor och galaxer strax innan min son tittade ut...


12. Vad tycker du om den här utmaningen?

Ganska kul.


13. Vilken var den senaste filmen du såg?

Beck, men det var väldigt mycket till och från.


14. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?

Sorry Anja men mina drömmar är ganska lika dina... Jag skulle köpa en massa mark, bygga upp en stor herrgård och köpa en Ferarri till Fredrik. Dessutom skulle jag beställa en långresa till exempelvis Filipinerna till nästa år.


15. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:

Jag vann en talangtävling i banhoppning med min häst Natasha när jag var tonåring och fick som vinst åka på träningsläger för Maria Gretzer, Sveriges landslagsledare.


16. Tycker du om att dansa?

I love to dance!!


17. George Bush?

Krigsgalen!!


18-19.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?

Kommer snart att avslöjas!!


20.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Ja, det har jag redan gjort och kanske en gång i livet...


21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Du har uppfyllt ditt uppdrag med mycket väl godkänt i betyg!


22. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?

Definitivt Hanna!! 



Av Camilla - 5 mars 2009 20:44

Denna utmaningen hittade jag hos Anja och jag tyckte att den var så rolig att även jag ville testa att göra den. Jag skriver som Anja, jag lämnar vidare till frivilliga att göra!


Såhär:

Kopiera texten o byt ut svaren till dina egna!

1. Ta fram din mobil.

2. Gå till Inkorgen!

3. Svara på frågorna genom att skriva första meningen i sms:en.

4. Fråga 1 - första meningen i första sms:et

5. Fråga 2 - första meningen i andra sms:et, o.s.v

6. Skicka vidare till 9 personer.


1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?

"Ja, det måste ju kännas rätt!"


2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?

"Åh, vad jag längtar!"


3. Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?

"Åh vad härligt!" 


4. Vad är det fulaste du skulle kunna säga åt din fiende?

"Ja, åh vad underbart!"


5. Vad säger din mamma innan du går o lägger dig?

"Pussa på den lille killen från mig!"


6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?

"Stort grattis till er!"


7. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?

"Hej min älskade vän"!


8. Vad vill du höra mest av allt?

"Ett supergrattis till en underbar liten gosse!"


9. Vad kommer bli dina sista ord vid liv?

"Så SPÄNNANDE det är!"


Vissa blev ju superroliga!

Lämna gärna en blänkare, om ni har gjort utmaningen!

Ovido - Quiz & Flashcards