Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Camilla - 21 mars 2009 20:51

Idag har vi haft besök av Fredriks mamma Mariette och Mormor Maj-Britt. De var här för att hälsa på lille Celvin och samtidigt gratta Fredrik som fyller 35 nästa helg. Efter lite mat och fika tog vi med oss dem över till Öland för att visa vårt hus.


Vår spis var klar sånär på att den ska målas vit av oss i nästa månad. Den är grym.. jag är såå nöjd med den! 


Spisen en bit bort

Spisen nära


Igår kväll hade vi våra gamla grannar Sofie och Lalle hemma på middag och det är alltid lika kul att träffa dem! På bilden nedan ser ni Celvin ligga och sova gott på Sofies mage. Sofie och Lalle ska få en egen liten bebis i mitten av maj och jag tror att de längtar lite extra nu efter att ha gosat med Celvin. 


Sofie och Celvin


Veckan har passerat i ett rasande tempo. På dagarna har jag och Celvin varit själva då Fredrik varit på jobbet. Vi hinner inte göra så mycket mer varje dag än att äta, byta blöja och gå en promenad och vips så är klockan 17:00 och Fredrik kommer hem. Dagen blir ganska kort med tanke på att jag måste passa på att sova på förmiddagen eftersom Celvin har fått för sig att man ska ligga och träna kickboxning på natten och gärna jollra lite glatt samtidigt. Glöm det där jag skrev om att han sover så himla bra om nätterna;o). Han har varit även otroligt hungrig, velat äta i parti och minut, men vi fick svaret på BVC i veckan. Celvin hade vuxit på sig en hel del vilket var jättebra. Förmodligen har han haft ett par "tillväxtdagar" som sjuksköterskan kallade det. 


Om kvällarna har vi haft en hel del besök vilket har varit supertrevligt! Både Fredrik och jag gillar att ha folk hemma så vi ser fram emot nästa vecka då det kommer ytterligare några stycken och hälsar på!


Jag och Kiwi har lite smått kommit igång med träningen igen. Det har gått lite till och från och jag kan enbart konstatera att vi har mycket att ta igen! Jag hoppas att lite intensivträning gör susen! Kiwi har även blivit stor, hon började löpa i torsdags. Finally! Dock beter hon sig efter två dagar redan som om hon är i höglöp, undrar vart det här kommer att sluta?


Lägger även in ett par bilder från en promenad i veckan. Märk väl att min jacka matchar vagnen och väskan. Det gäller att vara en hip morsa;o).Vi stannade och fikade på en bulle och det var två hundar som blev väldigt sugna på att smaka:o).


Promenad i Saxnäs


Promenad i Saxnäs 2






Ovido - Quiz & Flashcards