Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Camilla - 16 mars 2009 11:26

Jag hade laddat för en riktigt lång promenad med min nya bärsele i går, men så blev det inte. I förrgår innan jag skulle sova kom en liten bacill flygandes och på två sekunder var jag genomtäppt i näsan, hade frossa och jätteont i varenda liten led i kroppen. Jag låg vaken till och från hela natten, jag gick tom med upp och tog febern för jag trodde att jag var jättesjuk. Hmmm, 35,7 visade den;o). Visst att man ska lägga på 0,5 när man tar den i armväcket men någon feber hade jag alltså inte.


Jag sov sedan mer eller mindre hela dagen i går. Kroppen värkte varenda liten vaken minut och det kändes som jag bara ville gråta. Först klockan 20:00 vaknade jag i soffan och började känna mig lite ok.. OCH HUNGRIG! Då bakade jag scones och efter det kändes det mycket bättre. Skumt! Det värsta är ju lill-kilen, vi vill verkligen inte att han ska bli sjuk nu, han är för liten för det än. Vi skyddar honom från stora folksamlingar mm men jag har inte haft en tanke på att jag skulle kunna bli sjuk och dra hem det till honom.


Celvin utvecklas mer och mer för varje dag, han börjar bli nyfiken på sin omgivning. Ligger gärna länge och bara ser sig omkring och han lyssnar när man pratar med honom. Häftigt! Han är än så länge världens snällaste, sover nästan hela natten med ett litet matuppehåll runt 05:00. Sedan sover vi igen till 09:00-tiden. Är väl bara att njuta så länge det håller i sig. Just nu sitter han så snällt bredvid mig i soffan. Vi väntar på att pappa Fredrik ska komma hem på lunch. Efter det tänkte jag bege mig ut på promenad. På något märkligt sätt märks det att min kropp är van vid att röra på sig.. det riktigt kryper i kroppen på mig om jag inte gör något på nån dag. Nu kan ni tänka er hur det känns, är ju Fredrik som har stått för de flesta långrundor sedan Celvin kom för två veckor sedan. Tack älskling, jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig!!


I huset händer det grejjer! Just nu håller de på och gipsar tak och innerväggar. Monterar det sista på spisen samt lägger golv. Fredrik och jag har äntligen gjort ALLA val utom ett och det är en kommod till badrummet. Det är svårt att hitta en fin i rätt prisklass. All inredning blir mycket dyrare bara för att den är svart. Konstigt och väldigt typiskt!


Runt den 1 april är det så pass färdigt i huset att vi kan börja spackla, tapetsera och måla och detta tänkte vi göra själva. Dessutom ska vi montera köket och alla garderober så ja, vi kommer ha att göra!!


Det går inte i ord att beskriva hur roligt det är! Kan ni tänka er... vi har hållt på i 1,5 år med detta husprojekt och om 2,5 månader flyttar vi in. Jippi!

Ovido - Quiz & Flashcards