Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Camilla - 14 mars 2009 22:12

I kväll körde Per och Zico ett kanonlopp i Linköping vilket resulterade i en 2:a placering, pinne och en direktbiljett till SM i Karlskrona den  12-14 juni. Här kan ni se kvallistorna. Pers lag kvalificerade sig för ett tag sedan vilket betyder att de kommer att ställa upp både individuellt och i lag. STORT GRATTIS till er!

 Per och Zico in action


Födelsedagsbarn

Idag fyller världens bästa Kiwi ett år. Det är helt otroligt vad fort tiden har gått. Jag minns det som igår då Anja kom till mig och sa att K-kullen hade fötts hos Mickis på Emenem. Jag hörde direkt av mig till Mickis och en vecka senare blev det bestämt att en av tikarna skulle flytta till solen och vindarnas ö.  


Jag har haft ett superkul år med Kiwi, hon är en underbar kompis som nu dessutom visat sig vara en fantastisk barnvakt:o). Och roligare kommer det att bli... detta året hoppas jag blir ett år fyllt av träning.


Annars?

Fredriks pappadagar är nu slut... på måndag är han åter i arbete. Vi har det så bra här i Sverige som har detta system med att pappan är hemma med barnet och mamman det tio första dagarna efter barnets födelse. Det är en hel del nya rutiner som ska sättas, ett helt nytt sätt att leva. I alla fall för mig som alltid varit ganska spontan. Nu behöver man planera mycket noggrant om man ska åka en sväng till huset, till BVC eller likande. Planera noga för att sedan alltid spräcka sin planering pga en hungrig bebis eller blöt blöja;o). Jag har lärt mig att det inte räcker med en plan B utan bör finnas en plan C oxå. Jag får börja leva som de gör på vissa ställen i Afrika. De säger att de kommer förbi och hälsar på men de säger inte exakt när... det kan tydligen därför dröja en timme eller kanske flera dagar innan besöket kommer. Det vore nåt här i Sverige. Or not? 


Bärsele för ljuvliga promenader

Äntligen har min bärsele kommit, tyvärr inte i den färgen vi beställde men det struntar jag i. Jag har inte lust att skicka tillbaka den och behöva vänta ytterligare ett gäng dagar för att få rätt färg. Förmodligen funkar denna lika bra som en helsvart. I morgon ska vi ställa in den sedan bär det av på långpromenad. Jag lade ner flera timmar på att hitta en riktigt bra och valet stod först mellan en bärsjal och en sele. Då jag ansåg att bärsele borde vara lite enklare att använda och jag hittade en dyr sak som var ergonomisk både för barnet och den som bär slog jag till. Jag kommer förmodligen att nöta på den i det oändliga...


Ovido - Quiz & Flashcards