Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

BB

Av Camilla - 1 mars 2009 17:37

Hej,

Idag fick jag äran att göra en gästspelning i Camilla's blogg. Camilla ligger fortfarande kvar på BB.

Igår tittade den lilla grabben äntligen fram. Så fort vi kom fram till förlossningen tog värkarna greppet om Camilla som såg ut att föda vilken sekund som helst. Det var verkligen olidligt att stå jämte utan att kunna hjälpa mer än att trösta och badda pannan med kallt vatten.

Barnmorskan bestämde att det var dags för bedövning vilket Camilla med glädje tog emot. 2 minuter senare lös Camilla upp som en sol och värkarna som tidigare var olidliga nu istället passerade som en bris (sett ut mina ögon).

Tyvärr ledde förmodligen detta till att krystverkarna inte kom igång på allvar.

Så efter mycket om och men tittade han äntligen fram kl 20.42 Han vägdes och mättes till 3790 g och 49 cm.

 

Personalen på förlossningen var fantastisk.

Camilla må bara bra liksom pojken.

Namn...ja vi funderar fortfarande...:-)

Tack till alla som hjälpt till runt omkring såsom Birgitta o Per och pappa. Stort tack, ni är helt enkelt bästa mor-/farföräldrar!!!

 

Camilla får väl skriva mer när hon väl kommer hem som förmodligen blir redan i morgon.
 

 
 
Ingen bild

Farfar

1 mars 2009 17:52

Det kom en liten tår, nej en stor tår när man fick se bilerna på junioren

 
Ingen bild

Anja o flock

1 mars 2009 21:22

Ja må han leva, tralalalaaaa!!!
GRATTIS båda två!

 
Ingen bild

Diana

2 mars 2009 15:58

Åh.. vilken söt liten kille... åh så lik Fredrik ;). Du ser fantastiskt fräsch ut Camilla! Pelle hälsar och grattar och Alvar är leksugen!! Grattis än en gång! Kram och snyft!!

 
Ingen bild

Bosse

3 mars 2009 17:08

Fin bild på junioren från BB
www.ltkalmar.se

 
Hanna

Hanna

3 mars 2009 21:51

Underbart att se! Stort grattis till er! =)

http://hannaochisa.blogg.se

 
Ingen bild

Marita m fam

3 mars 2009 22:24

Hej lilla Mamma!
Åh, han är ju ljuvlig Camilla! Så duktig du har varit!!! Förstår på inlägget att du haft full uppbackning av "Klimpens" pappa, så en stor eloge till honom också!
Hoppas ni mår bra alla tre och bara njuter nu...
Många kramar från oss till Er!
Å så en till puss på lille kilen - bara från mig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards