Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Älskade, älskade Tindra

Av Camilla - 17 september 2009 11:48

Igår kväll fattade jag och Fredrik ett av de svåraste beslutet någonsin, vi har låtit vår underbara, älskade lilla yrväder somna in, Kiwi har förlorat sin bästa vän och läromästare! Det gör så ont, mitt hjärta blöder och jag saknar henne så otroligt mycket. Det finns ingen som hon, hon var en mycket speciell liten dam med ett stort problem här i livet. Hon föddes med en missbildning i ryggen som till sist orsakade så mycket problem för henne att vi kände att det enda rätta var att låta henne vandra vidare. Tack Kristine för ditt stöd att fatta beslutet som vi dragit på länge!


Jag vill minnas Tindra som den galna lilla terrier hon var och kommer därför att dela med mig av några bilder nedan. De är helt oredigerade, orkar mig inte på att lära mig det nu.


En av Tindras favoritplatser... på sin puff och i solens strålar.




Hoppsan, hur i helsike kom Tindra upp dit? Hon står på fönsterbläcket i gamla lägenheten och spanar på folk som går förbi utanför. Ertappad...;o)



      

Till vä: Söta fina lilla Tindra, en vackrare hund får man leta efter. Till hö: Medan de andra hundarna går in eller lägger sig i skuggan lägger sig Tindra mitt i gassande sol!



 

Det är dessa stunder jag vill minnas, förra sommaren på promenad vid Svinö.



Tindra älskade att lära sig konster samt visa upp dem för folk som hälsade på. En riktig liten teaterapa var hon.



   

Poolen vi fick av Mamma och Per förra året blev väldigt uppkattad av Tindra. Roligast var nog ändå när vi fyllde den med vattenslangen enl henne.



Den här bilden är med som en liten symbol. Det är så här jag vill se det att Tindra har det nu:

En stor grön äng vid vattnet där hon kan gå runt och strosa och lukta precis hur mycket hon vill. Framför allt känner hon inte längre någon oro eller smärta.


Tindra, vi älskar dig så! Det känns som jag ska gå av på mitten. Jag vill bara att du ska komma in genom dörren och vara sådär glad som bara du kan och säga att allt är ok nu. Varför blir inte livet alltid som jag tänkt mig, varför dessa prövningar? Är det för att ge en liten påminnelse, att stanna upp och uppskatta det jag har? Någon mening måste ju finnas, även om jag inte ser den just nu. Tack mamma och Jennie för ert stöd, ni har oxå hjälpt mig att fatta ett beslut och framförallt påminnt mig om den krokiga vägen för det är lätt att bara minnas det bra i en sådan här situation.


R.I.P Tindra, vi ses någon gång i framtiden!



 
 
Ingen bild

Jennie m Denver & Elton

17 september 2009 12:36

Du måste helt enkelt tänka på att detta är för hennes skull och du har faktiskt försökt hjälpa henne mycket mer än vad många skulle ha gjort! Du får glädja dig åt era minnen och att det inte fanns mer att göra! Du har en fantastisk familj och två andra hundar som behöver en glad matte. Dessutom har du en terrier som ängel nu...det är inte alla som har en sådan vakt! ;-) Kram

 
Mia

Mia

17 september 2009 16:47

Ni har gett Tindra ett bra liv, hon har fått jobba med sånt hon gillar, fått kärlek och er omsorg. Ni tog ert ansvar som hundägare genom att ta de svåra beslutet när de var dax. Var stolt över de ni gett henne, och att ni tagit ett ansvar som innebär att ni inte varit egoistiska, utan tänkt på Tindras bästa. Stora kramar från mig, jag förstår er sorg.

http://www.marwels.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards