Alla inlägg den 3 september 2009

Av Camilla - 3 september 2009 16:05

Idag var Celvin och jag på BVC för en 6 månaderskontroll och jag kan inte säga annat än att han gick igenom besiktningen med beröm godkänt! Allt verkade ok så här långt. Han hade ett väl utvecklat språk och var väldigt stark för sin ålder. Sköterskan observerade att han har mycket saker för sig hela tiden. Pilla lite här, pilla lite där, skälla ut en liten plastko, leka indian (vilket tydligen var väldigt tidigt) rulla runt, äta på fötterna, händerna mm mm. Man kan tro att vi var där en hel eftermiddag men allt detta hände på mindre än en kvart! Vi fick oxå goda råd om hans kost och vi ska utöka till flera portioner per dag. Det verkade som han fortfarande lågt lite lågt i vikt även om han följer sin kurva. Det var inget som jag skulle bekymra mig om iaf.


I går var jag och Celvin på babysim. Det hela började lite knasigt med att han sov längre än vanligt på morgonen och hann därför inte med sin fm-sovstund förrän vi svängde in vid teleskolan. Då somnade han och sov ända tills jag väckte honom genom att ta på badbrallorna. Sen var det dags att hoppa i vattnet ca 10 minuter senare. Under nästan hela passet var han varken glad eller ledsen. Han såg ut att vara ganska nöjd bara. I slutet skrattade han ordentligt när vi hoppade upp och ner i vattnet. Det gillade han verkligen. Han gillar ju det även på torra land. Han kommer säkert bli lika galen i karuseller som jag alltid har varit.


Snart ska jag ut i regnet och ha avslutning på agilitykursen. Det ska bli jättekul, (är man lite dum i huvudet eller?) Jag menar, när man kan välja att stanna hemma och krypa ner under en filt i soffan så packar man ist in hunden i bilen och tränar UTE för att det är så förbaskat kul!


Har förresten legat vaken i natt igen (stackars mig) och det berodde inte denna gånegn heller på Celvin för han sov så gott. Det var lilla Kiwi som höll mig vaken, jag lovar, jag grubblar ihjäl mig! Måtte vi snart vara på banan igen. Idag ska jag testa ett nytt sätt om det låser sig för henne. Nu får det vara nog!! Jag vill så gärna ha en liten videokamera så jag kunde lägga ut lite klipp på den träning som faktiskt går bra. Lite för att peppa mig själv oxå;o).


Nu dags för mat. Är alldeles för dålig på att äta när Fredrik inte är hemma. Kände på BVC att jag började skaka, kom då på att jag inte hade ätit ngt mer sedan frukost kl 8, jo en banan kl 10.Har varit aningens bättrenu när jag ammat, har försökt tänka på Celvin, att han ska få is sig sitt. Jag tvärt emot alla andra kommer väl rasa i vikt efter att jag slutat amma och det gör ju inget isf.


Hjälp, klockan springer på... Snart dax att åka. Hinner inte läsa igenom det jag skrivit så ni språkpoliser där ute... ni får ha överseende med både stavfel och meningsbyggnadsfel. 


Ovido - Quiz & Flashcards