Direktlänk till inlägg 2 september 2009

En tråk och gnällrapport!

Av Camilla - 2 september 2009 13:20

Hmm, när skrev jag sist? I lördags? I söndags var jag hos Anja och vallade igen. Först vallade vi på ett gäng ganska springiga lamm som Anja hade kört hem till Cilla. Även om det gick lite väl fort ibland tyckte jag att Kiwi skötte sig emellanåt. När vi var klara frågade Anja om jag ville hänga på och träna på hennes andra får som inte är lika lätta på foten och det ville jag ju såklart. Jag kände att vi hade ngt på gång lilla loppan och jag. Vad fel jag tog! Detta passet kändes inte alls bra. Kiwi hade glömt den lilla hjärnan i bilen och gjorde en massa dumma saker, tog till jakt, svansen åkte upp mm. Anja och jag konstaterade att det känns som om vi är tillbaka på noll igen. NOLL! Kan man annat än å gråta? Om det ändå vore så att detta var det ända som strulade just nu. Det mesta strular och vi är inte alls där jag trodde när jag satte min målbild för ett år sedan. Vi har fått jobba med en massa saker som jag inte hade planerat! Träningen i största allmänhet känns ganska ok (förrutom hennes plötsliga rädsla för balansen och gungan och hennes förbaskade låsningar). Hon är mjuk och följsam i agilityn, hon måste bara bli lite mera självständig på raksträckor för jag hinner inte med!


Idag efter promenaden tränade jag främst linförighet och stå, vilket kändes jättebra! Jag tränade även lite andra grejjer och såg till att Kiwi var ordentligt trött både i kropp och hjärna innan jag gick hemåt. Jag tror att det är precis vad hon behöver just nu när hormonerna spritter i hela kroppen.


Om ett par timmar ska jag upp till klubben och träna lite agility. Ikväll blir fokus slalom och balansbommen. Ikväll ska hon gå över den själv! Hon har gjort det förrut så ikväll ska hon komma över sin helt plötsliga, obefogade rädsla. Vi har under flera veckor bara tränat slutet på balansen och det går nu väldigt bra så om jag bara får henne att gå upp och komma en liten bit så ska hon känna sig trygg igen. Nöta nöta!


Jag glömde ju säga att jag tävlade Zico och Cocoz i söndags kväll där jag med Zico kom trea i ett hopplopp och med diskade mig med Cocoz. Jag är ändå nöjd med bådas insats i hopploppet för det var mitt fel att Cocoz lopp blev diskat. Agilityloppen tror jag helst att vi glömmer. Båda två tjuvstartade och fick därmed gå av banan!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards