Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Födelsedag

Av Camilla - 30 mars 2009 22:49

Igår firade vi Fredrik som fyllde 35 år i lördags. Han fick en massa fina presenter bla. två ursnygga barstolar som kommer passa perfekt i vårt nya hus, en gryta till vår nya induktionshäll, en hel del pengar, verktyg som jag inte riktigt vet vad det var men Fredrik visste och var helt salig. Han går igång på verktyg kan jag lova.


Efter maten fick släkten smaka på två tårtor som vi själva bakat.

En för Fredrik:

Fredriks tårta

Och en för Celvin som fyllde en månad:

Celvins tårta


Vi passade även på att ta ett kort på fyra generationer. Mormor, mamma, jag och Celvin.

Fyra generationer


I kväll på vår långpromenad passade vi på att handla nere vid södercentrum. Utanför affären stod en stor hund och skällde. Jag var lite orolig först då jag inte visste om den var uppbunden eller inte och den lät ganska upprörd. Vanligtvis brukar jag inte tänka så mycket på andra hundar men idag gjorde jag det, Kiwi är verkligen i höglöp just nu och jag ville inte att hon skulle locka till sig några hanhundar.


Fredrik tog ett foto på oss när han kom ut från affären. En kvinna och ett barn passerade honom och just då pekade barnet på oss och sa tripp trapp trull. Ha, ha, faktiskt ser hundarna ut som tripp, trapp trull på bilden;o).


Tripp trapp trull


Det händer massor med lille Celvin just nu. Bland annat har han blivit stark. Han har börjat lyfta huvudet lite längre stunder och grabbar tag i det mesta han kommer över. Att byta kläder på honom tar nu lite längre tid än vanligt för han hjälper så gärna till! Gulleunge! Idag kunde han följa mig med blicken när jag rörde mig från sida till sida framför honom och kanske fick jag se första leendet oxå. Jag tror inte att det var magknip den här gången.


Just nu ligger Celvin i pappas famn och sover. Det är inte utan att pappa oxå blir lite trött, det smittar av sig.


Fredrik och Celvin


Nu är det dags att sova. Undrar hur hungrig lillen kommer att vara i natt...?


 
 
Amanda

Amanda

30 mars 2009 23:27

Gud vad gott med tårta

http://www.metrobloggen.se/Dotteralberta

 
Sofie

Sofie

31 mars 2009 12:56

Hälsa både Fredrik och Celvin grattis!! och välkommen tillbaka till vardagen, du får hjälpa mig när min kommer tickande. Roligt att läsa om Celvins framsteg! Kram

http://iblandpappaiblandmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Anja

1 april 2009 17:30

GRATTIS alla födelsedagsbarn, stora som små!!!

Kram
Anja

 
Hanna och Isa

Hanna och Isa

3 april 2009 08:49

Grattis till dina killar! Och jaa, tjejerna ser verkligen ut som tripp, trapp och trull :)

http://hannaochisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards