Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Namn

Av Camilla - 25 januari 2009 10:49

Jag sitter just nu och väntar på Fredrik och hans pappa som är och plockar i ordning efter gårdagens målning av fasadplankor. Det saknades 60 plankor när de skulle spika upp fasaden så det var bara att åka iväg och måla igen. Jag fick inte vara med denna gången heller eftersom jag fortfarande är gravid utan Fredriks pappa var snäll och ställde upp. Dessutom kom Fredriks kompis Martin dit och hjälpte till så de blev klara på bara några timmar. På kvällen bjöd Fredrik Bosse och Martin på Indisk gryta och persikopaj. Jag hade tur... jag fick vara med och äta fast att jag inte hade gjort ett "jota" ;o).


Under middagen hade vi en hel den intressanta diskussioner och en av dem handlade om namn till vårt ännu inte födda barn. Bosse var den som kom med flest förslag... Han började i bokstavsordning: Bengt, Bo, Carl-Oskar osv. Fredrik kom med sina ovanliga namn som nästan ingen har hört talas om och Martin och jag kom också med en hel del förslag. Alldeles för vanliga var Fredriks kommentar på våra...

Bosse fortsatte; Pekka, Edvald, Helge, Karin, Ingvar, Lennart, Mika...

Skratt, vi hade skitkul, vi får se vart det här landar;o). Tänk att det får ni alla snart veta!! Vi får se om det är en liten Bengt som tittar ut, eller kanske en Karin???


Nu kom Gustafsson x2 hem, bästa att skynda på, vi ska nu över till vårt hus och sätta det sista på elritningen.  Vi tänkte också hinna med en promenad med hundarna samt en lunch hemma hos mina föräldrar. Efter det ska Per och jag till Kalmar brukshundsklubb och träna agility. Jag har försökt hålla mig borta... har tänkt att det inte är någon brådska utan att jag kan träna grunder ändå samt satsa på lydnaden men nu går det inte längre. Det ska bli såå kul, en rapport kanske kommer i kväll??


Fredrik satt och uppdaterade vår "back up" och hittade en massa filmer på Tindra då hon tävlar agility samt en hel del bilder från hennes första år hos oss. Det är svårt att föreställa sig hur liten hon var när hon kom till oss, jag minns att jag kunde hålla henne i en hand. Gulle henne. Lägger upp en bild nedan.


Sitter ni där ute på några fina namnförslag??

 
 
Catarina & de två grå

Catarina & de två grå

25 januari 2009 15:29

Spännande att följa dina rapporter om husbygget! Och ännu mer spännande att vänta på knyttet! Kul det där att fundera på namn - våra grabbar fick helt andra namn än de jag från början hade tänkt mig :) Mina uttänkta tjejnamn finns ju kvar - så de kan du ju få låna - Tove & Vendela gillade jag ;) Övriga killnaman jag gillade var Isak, Tim och Samuel... Blir kul att se vad/vem det blir som ser dagens ljus om nån månad!

http://www.sigge-spana.com

 
Ingen bild

Anja & flock

25 januari 2009 20:02

Namn? Vad kul!!
Håller med Catarina, med lite ändring:
Tova!! är jättegullugt o fiiint, tycker jag!

Sen ska jag vaa heelt ärlig... Bengt?? Ääähhh, Bengan, liksom... Nä.
Daniel är fint och Mattis. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards