Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Camilla - 30 januari 2009 11:23

Fredrik väckte mig i morse genom att viska:

- Vill du följa med på morgonrundan eller vill du sova så kan jag ta hundarna själv? Vanligtvis följer jag alltid med men just idag var jag extra trött (kände mig lite halvrisig igår och sov hela kvällen efter att jag kommit hem från jobbet) och tackade för erbjudande att ligga kvar och njuta av en härlig sovmorgon. Dock ångrade jag mig ca 10 minuter efter att Fredrik stängt ytterdörren, för då var jag pigg... Typiskt! 


Jag tog mig i stället en promenad (två hela kvarter) till bageriet och köpte mig färska frallor, mjölk (min nya last) och varsin semla till mig och Anja som vi ska fika på i eftermiddag.


Just nu väntar jag på Per som ska komma och hämta några grejer, efter det ska jag åka till Anja och träna. Hon ska få hjälpa mig med lite tips om hur jag ska hantera Kiwis stress på allra bästa sätt. Vi ska nog kunna göra något bra av den. Förhoppningsvis kommer jag även att få se lilla Jaffis valla lite oxå, det var ju så länge sedan.


I går kväll när jag låg och sov bakade Fredrik chokladbollar. Han är för go min kära sambo, inte nog med att han städar varje dag samt lagar mat nu bakar han oxå. Jag bara går runt här hemma och känner mig uppassad på. Jag njuter lite extra av det nu mina sista arbetsdagar då jag är rätt trött om kvällarna. Nu är jag ledig i fyra långa dagar och det slog mig just att jag har HELA åtta dagar kvar att arbeta innan jag går på föräldrarledighet. Det är svårt att ta in... 


Nu kom Per, dags att åka till andra sidan Öland!




Ovido - Quiz & Flashcards