Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Camilla - 21 januari 2009 22:37

I lördags for Fredrik och jag runt mellan olika affärer och spanade in kakel, badrumsinredning och en massa annat till huset. Efter åkte vi hem och hämtade hundarna och åkte sedan över till huset för att få lite inspiration till att göra en elritning. Jag trodde inte att det skulle vara så svårt att göra en elritning men insåg ganska snabbt att jag inte har någon koll alls. Som tur är verkar min kära sambo ha det men det är hur mycket som helst att tänka på. Vi blev inte klara med ritningen, som tur är har vi även nästa helg på oss innan den ska levereras till byggaren. Om det är någon som läser detta och har erfarenhet av elritningar sedan tidigare tar vi tacksamt emot tips;o). 


På kvällen gick vi tillsammans med mina föräldrar till Helene och Jörgens och åt en trerätters middag. Jag som är tokig i desserter beställde så klart in den allra största som bestod av flera små desserter. Jag ångrar nu att jag inte tog en bild på den för den var jättefin! Vi hade i alla fall en jättetrevlig kväll tillsammans och var alla supernöjda med både mat och den fina service vi fick av servitören Adam. Helene och Jörgens är helt klart min favoritrestaurang. Maten är lagad med känsla och alltid påhittigt (fint!) upplagt på tallrikar.


Trots att vi varit så mätta att vi knappt orkat åka hem från restaurangen på lördagkvällen var vi åter igen hungriga på söndagen. På eftermiddagen satte vi oss igen vid dukat bord och blev en en gång uppassade på. Denna gången var det Mormor och Stig som bjöd oss på en brakmiddag med både oxfilé och fläskfilé. Supergott var det som vanligt! Fredrik och jag hade med oss lite badrumskataloger samt ritningar på vårt kök och passade på och visa dessa efter middagen. Vi fick en massa bra tips! En hel det saker som vi inte själva tänkt på eftersom vi inte bott i hus tidigare. 


Vad har mer har jag gjort under veckan?

Tja, lite hundträning så klart;o). Bland annat träffade Kiwi och jag Isa och Hanna på klubben i måndags. Kiwi var på tårna och blev fullkomligt överlycklig när hon såg Isa. Jag hjälpte Hanna med en budföring och avslutade momentet med att kampa och busa med Isa, precis som Hanna hade bett mig om. Kiwi låg parkerad under tiden, alldeles stilla och tyst. Jag var jätteglad för det eftersom hon har varit lite jobbig i liknade situationer tidigare. Jag har mest tränat detta med mina egna hundar, men då har så klart inte problemet varit lika stort som när matte leker med andra hundar! 


Med exakt 40 dagar kvar till förlossningen har jag börjat bli lite begränsad. På morgonpromenaden brukar jag passa på och träna Kiwi lite grann, ca 10-15 minuter (vi går förbi ett stort fält). I morse bad jag Fredrik att göra det i stället då min mage var spänd som en ballong och sa åt mig att vila. Det gick jättebra, Kiwi såg jättefin ut tillsammans med Fredrik och det var kul för mig att stå bredvid och se på.   


Just nu är det mycket att göra på jobbet. Vi håller på att implementera ett nytt bemanningssystem som jag är super user till. Det är urkul med förstås en hel del saker som ska klaffa! Jag arbetar ju dessutom bara några veckor till och vill göra en sjysst överlämning till tjejen som ska ta över efter mig. Idag blev jag jättesen från jobbet och hemma mötte Fredrik mig och berättade att han hade tränat mina hundar ikväll. Jag blev jätteglad och hundarna var förmodligen ännu gladare;o). Jag är så otroligt tacksam för att Fredrik ställer upp så mycket för mig! Jag behöver aldrig oroa mig för hundarna, de blir väl omhändertagna av honom.


Nyss kom Fredrik in med Kiwi och Tindra från nattrundan. Han skrattade och berättade att han hade träffat en tjej med en valp på 13 veckor. Tjejen hade frågat om det var en BC och en Russel han hade med sig och det visade sig att hennes lilla valp var en blandning av dem båda. Det hade varit spännande att se hur en BC/Parson Russel blandning ser ut!


God Natt på er! 

Ovido - Quiz & Flashcards