Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Bloggtorka

Av Camilla - 29 april 2009 22:44

Klockan är mycket och jag ska upp tidigt i morgon. Kiwi och jag ska på vallhundskurs och självklart följer lille Celvin med. En vän påminde mig idag om att det faktiskt är typ tre veckor sedan jag skrev i bloggen. Jag får skylla på det fina vädret, kan inte riktigt få ro att sitta vid datorn när solen strålar utanför fönstret. Dessutom har jag haft massa med roliga saker för mig, berättade jag för henne. Med den förklaringen sa hon bara:

-Men kan du inte bara lägga upp lite bilder på Celvin så jag får se hur han växer?? 

Visst Mia, det fixar vi!


Coola Celvin

Kan man få fota ett litet leende?


Celvin

Jag kan skratta oxå!


Celvin skrattar


Helt plötsligt tyckte jag mig se en likhet med morbror Uffe? Någon mer som ser den?


Morbror Uffe??

Vad har vi mer haft för oss då? Jo, Fredrik och per har byggt garage, snart ska väl det vara klart!


Fredrik bygger garage

Vi har målat klart fasaden. Mamma och Per har gjort en mastodontinsats!! Nedan ser ni vilken skillnad det blir med den nya svarta slamfärgen - riktigt svart minsann. Fluggers slamfärg var riktigt ful, den hade brunt inslag och det såg bara trist ut! Svart ska vara svart!!


Jag målar fasad

Typiskt, allt ser dubbelt så stort ut på bilden, även jag:o(.


Märla och Lotsen kom förbi och hjälpte till att spackla en dag!  Efter det har Bosse spenderat åtskilliga timmar och spacklat och slipat och spacklat och slipat.... Även Fredrik har lagt all ledig tid utanför jobbet på detta. Puh, snart klara. I nästa vecka kan vi nog tapetsera något rum eller två??? Jag och Celvin håller oss borta från dammet, vi hjälper till med mindre smutsiga saker...


Byggargänget

Tomten... vi har lite att göra där oxå!


Vår tomt

Igår kom våra vitvaror och idag kom resten av köket. Någon som är sugen på att montera? :o) Dessutom kom allt kakel och VVS:aren började med badrummen. Borde vara klart i nästa vecka sa han. Lovely! 

 Köket


I måndags var jag hemma hos Elisabeth och vallade. Berättar mer om det en annan dag för nu ska jag sova. Jag måste iallafall lägga in en bild på Anjas söta små lamm som jag efter vallningen stannade och tittade på. Kela fick man minsann inte göra. Buuuuä...Anja dum...!! Ha, ha!


Anjas Bään

 TACK ALLA SOM STÄLLT UPP/STÄLLER UPP OCH HJÄLPER OSS MED HUSET! JAG VET INTE VAD VI HADE GJORT UTAN ER. (FÖRMODLIGEN GRÄVT ALLDELES FÖR DJUPT I PLÅNBOKEN).


Mer om hundträning mm en annan dag!











 
 
Ingen bild

Mamma/mormor

30 april 2009 09:28

ÅH gullunge så söt och gó du är! Visst ser man en glimt av morbror Uffe! Gud vad roligt att det händer så mycket i huset! Nästa vecka kommer jag och tapetserar om ni vill! I helgen åker vi upp till stugan i Byxelkrok för att olja terass putsa fönster och kurera hundar! Ha en underbar Valborgshelg! Kram

 
Mia

Mia

30 april 2009 20:18

Jippi, nya bilder. Herregud vad han växer, jag förstod att de var mer än hög tid att få se lite nya bilder. Han är alldeles gudomligt söt.
Ang färgen, jag håller med om att svart ska vara svart o den första färgenv ar inte svart! Tur att ni hittade en annan färg.
Jättesöta lamm! Sköt om er o hoppas er valborg blir trevlig.
Vi hörs.
Kramiz

http://www.marwels.se

 
Hanna

Hanna

7 maj 2009 22:32

Oj vad det händer grejer! När beräknas inflytt i huset? kram!

http://hannaochisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards