Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Camilla - 11 januari 2009 21:21

Just nu är det full rulle... jag har inte ens haft några minuter över till at skriva i min blogg på ett tag så här kommer en kort och snabb redogörelse för vad jag har sysslat med den sista veckan.


Kiwi

Vi går in för att debutera lydnad till våren och tränar ganska så flitigt, minst ett pass om dagen i alla fall. Vi slipar på alla momenten i klass ett men försöker även tänka framåt en bit för visst vill vi ta oss till trean på sikt. Det fria följet är svårast, sista veckan har Kiwi börjat titta framåt ibland i stället för upp på mig och jag kunde först inte alls förstå varför, men i förrgår gick det upp ett ljus. Kanske beror det på att jag ser Kiwi lite dåligt bakom min stora mage och har börjat hänga litegrann över henne. Kanske stämmer min teori för jag har nu i två dagar verkligen anstängt mig för att gå rakt och det verkar hjälpa lite. Vad jag nu behöver är någon som tittar på oss och talar om att det är så.


Andra saker som jag inte vet hur jag ska rätta till är Kiwis förmåga att vika in ena frambenet under sig när hon lägger sig ner. Hon gör det bara i fart inte när jag tränar inför fjärren exempelvis, dock har jag ju lättare att korrigera henne där.


Huset

Inflyttningsdatumet är nu bekräftat, det blir den 1/6. En HEL månad tidigare än vi skev i kontraktet. Lovely!

Vi hade ett möte med Magnus på Multibygg i fredags där vi gick igenom processen steg för steg och även alla val vi har kvar att göra. Visst är det många med både Fredrik och jag fick lite känslan av att... var det inte fler? Vi har verkligen ställt in oss på att det skulle vara massor, nästan övermäktigt. Kanske har den långa väntan ändå varit till vår fördel? Vi har ju hunnit gå igenom mycket under resans gång.



Grovplanering

Isolering i nästa vecka

Gjuta spisen i början av februari

Sedan lägger de golven och gipsar taket

I slutet av mars kommer väggarna vara gipsade.


Sedan är det vår tur att under april och maj:

Spackla, måla och tapetsera

Montera kök och garderober

Trädgård, uteplats, måla fasad en gång till osv. Att vi kommer ha å göra råder det ingen tvekan om!


Vi väntar på offerter från olika ställen för kök.

Garaget, som vi själva tänkt bygga, väntar vi offert från Beijer i Färjestaden. 


Just nu sitter vi och försöker fatta ett beslut om vilka fönsterbänkar vi vill ha. Jag var först helt inne på att de skulle vara svarta i samma material som golvet (ek) men sedan började Fredrik prata om de kanske skulle vara vita eftersom fönstret är vitt. Eller, fortsatte han, kanske ska vi inte ha några alls? Jag tyckte att det lät konstigt först men såg sedan på nätet att det är en hel del inredare som har slopat dem helt och det var kanske inte så tokigt. Vi ska ju göra en lite speciell lösning, att vi gipsar in fönstret på något sätt. Äsch, jag vet inte riktigt, Fredrik har bättre koll på det, men det kommer i allafall göra att det blir en liten plats för att ställa blommor om man nu skulle vilja.


Magnus vill ha ett snabbt besked på detta, så snälla ni som läser detta. Skriv en kommentar och berätta vad ni skulle ha valt. Vi behöver all hjälp vi kan få. Alternativen är:

1). Svart fönsterbänk i samma färg som golvet,

2). Vit förnsterbänk

3). Ingen alls


Golvet är svart och väggarna är vita, även fönsterkarmarna är vita.

Jag är nog mest inne på svart fönsterbänk ändå... tror jag... eller inte????

Ovido - Quiz & Flashcards