Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Camilla - 27 februari 2009 22:48

Idag klockan 16:45 gick vattnet och jag ringde direkt till förlossningen enligt de direktiv vi tidigare har fått. Vi fick en tid för undersökning kl 19:00, tydligen gör de alltid det efter en vattenavgång. De gjorde en CTG där de kollar barnets hjärtljud, barnets rörelser och mina värkar. Mina värkar kom med ungefär fem minuters mellanrum och då alla tester tydde på att barnet mår alldeles utmärkt, att jag fortfarande inte hade allt för ont och att vi bor endast fem minuter från sjukhuset bestämde barnmorskan att det var ok för oss att åka hem igen. Fredrik och jag blev mycket nöjda för det var precis vad vi hade hoppats på så vi kunde åka hem och äta spagetti och köttfärssås. Nu ska vi försöka sova lite mellan värkarna och sedan hoppas vi på att det kör igång ordentligt framåt småtimmarna. Allt talar för det just nu då jag börjar känna mer och mer för varje timme som går men tydligen kan det ta upp till tre dygn efter vattenavgång innan barnet kommer. Vi lovar att hålla er uppdaterade. 

Av Camilla - 27 februari 2009 14:27

Nu är det eftermiddag och jag mår ganska exakt som tidigare. Lite molvärk, förvärkar mm och faktiskt så känns det mer när jag sitter still så jag försöker röra på mig hela tiden.


Fredrik, jag och hundarna passade på att ta en promenad i Saxnäs hans  lunch och det var helt underbart. Solen sken och fåglarna kvittrade, havet i närheten och snön var borta. Hundarna var som tokiga, Meya rullade runt i gräset (hon gör så när hon får vårkänslor) Tindra vissste inte vart hon skulle göra av sin kropp, hon sprang omkring och kom till mig säkert 100 ggr för att bita och kampa med kopplet jag hade i handen. Jag fick påminna henne alla 100 ggr om det där har vi diskuterat förrut - inte ok! Varje gång släppte hon och såg ut att säga förlåt sedan drog hon iväg en repa till för att sedan komma tillbaka och bita i kopplet. Den stackars hunden var såå leksugen att hon höll på att hoppa ur skinnet. Tyvärr hade jag ingen leksak med mig så det fick duga med lite godis. Häftigt att även de små djuren får så starka vårkänslor.


Jag sa till Fredrik att idag skulle vi haft fika med oss så att vi hade kunnat sitta där i solen och mysa med lite varm choklad. Om det inte kommer någon liten bebbe i helgen kommer vi nog göra det för jag har hört att det ska bli strålande solsken! Våren är nog den bästa tiden på året, det ligger så mycket förväntningar i luften.

Av Camilla - 27 februari 2009 07:53

God morgon alla kära bloggläsare!

Jag är fortfarande hemma, ingen liten bebis har kommit än. Dock har jag legat vaken till och från hela natten pga molvärk plus att den lilla har haft bebismaraton i magen. Jag har aldrig känt den sparka så mycket och så länge på en och samma gång. Kändes som h*n ville bryta sig ut, skratt...


Jag har fortfarande rätt ont i magen men inte värre än att jag är uppe och går, dock hoppade jag över morgonrundan med Fredrik idag. Jag ville försöka sova någon timme till men när Fredrik kom tillbaka hade jag fortfarande inte kunnat somna om. Jag är därför uppe och ska äta lite frukost nu sedan ska jag ta med mig en av hundarna på en promenad, det ska vara bra att röra på sig och jag vill komma ut, kroppen är ju van vid det.


Nu är det bara vänta och se som gäller...

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards