Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Statusuppdatering

Av Camilla - 27 februari 2009 22:48

Idag klockan 16:45 gick vattnet och jag ringde direkt till förlossningen enligt de direktiv vi tidigare har fått. Vi fick en tid för undersökning kl 19:00, tydligen gör de alltid det efter en vattenavgång. De gjorde en CTG där de kollar barnets hjärtljud, barnets rörelser och mina värkar. Mina värkar kom med ungefär fem minuters mellanrum och då alla tester tydde på att barnet mår alldeles utmärkt, att jag fortfarande inte hade allt för ont och att vi bor endast fem minuter från sjukhuset bestämde barnmorskan att det var ok för oss att åka hem igen. Fredrik och jag blev mycket nöjda för det var precis vad vi hade hoppats på så vi kunde åka hem och äta spagetti och köttfärssås. Nu ska vi försöka sova lite mellan värkarna och sedan hoppas vi på att det kör igång ordentligt framåt småtimmarna. Allt talar för det just nu då jag börjar känna mer och mer för varje timme som går men tydligen kan det ta upp till tre dygn efter vattenavgång innan barnet kommer. Vi lovar att hålla er uppdaterade. 

 
 
Ingen bild

En av hundvakterna

28 februari 2009 07:50

Jag är på språng för att hämta Meya.
Ni får en ny telning, jag får en gammal dam, ha,ha
LYCKA TILL IDAG!
"Farfar"

 
Ingen bild

mormor

28 februari 2009 08:05

Oh vilka känslor det väcker mitt barn ska själv få sitt första barn! Visst är det helt underbart och gudomligt! Jag finns med dig i tanken hela tiden och stort LYCKA TILL! Väntar med spänning på att ni hör av er! Vi tar hand om Tindra o Kiwi! Puss o kram mamma

 
Ingen bild

Gammelfaster

28 februari 2009 09:09

Nu håller vi alla tummar vi har och önskar er båda ett stort Lycka till Birgit o Kjell

 
Mia

Mia

28 februari 2009 11:49

Hejsan, jag tänker på er och hoppas allt går bra. Hoppas ni fick sova och att ni är på BB nu. Kramiz Mia

http://www.marwels.se

 
Ingen bild

Anja o flock

28 februari 2009 17:29

Åh, jäklar vad spännande!!!
Vi sticker till Finnspång strax så jag räknar med rapport på måndag!
Shit jag blir alldeles rörd, Per kommer att undra varför jag lipar...;))))

Bamsekramar!!

 
Ingen bild

Farfar

28 februari 2009 23:52

Äntligen, jättekul, fram med cigarren och skumpan, vändar att få se bilden på lillen.

 
Ingen bild

Gammelfaster

28 februari 2009 23:54

ett glädjande besked kom från nyblien farfar Stort grattis Krama om den lille Birgit

 
Ingen bild

Mormor

1 mars 2009 16:56

Åh vad jag är lycklig! Han är så himla söt! Skönt att allt är över och JÄTTETACK för den största gåvan i livet att få bli mormor! Det är så himla stort så det kan jämställas med när du kom till världen! Pussa honom från mig o ge både Fredrik o dig själv en bamsekram! Från en mycket stolt mormor, mamma o svärmor

 
Ingen bild

morfar Per

1 mars 2009 17:22

Grattis till er lilla kile, ni kommer att bli världen`s bästa föräldrar. Oh vilken snygging han är.(ganska lik mig om jag får säga det själv);o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards