Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Camilla - 20 februari 2009 11:18

Jag har ju glömt och berätta att vi har gjort vårt val när det gäller golvet. Det blir ett Enstavs vitoljat ekgolv från Berg och Berg. Vi är mycket nöjda med valet och tror att det kommer bli görsnyggt när det väl är på plats!


Hundarna och jag har ägat en del tid till att träna "trix" inomhus på sista tiden. Kanske ska jag lägga upp en film och visa några små konster? Fram tills att jag har fixat en film får ni njuta av denna lilla fina BC i stället... Hoppas Anja att det var ok att jag stal den från dig...;o). Jag vet banne mig inte hur man lägger upp den så fint som du gör så ni andra får i stället klicka på den blå länken nedan för att kunna se filmen.


Border Collie utför trix


Av Camilla - 20 februari 2009 09:57

Hallå där!

Tiden går fort när man har roligt! Nu har jag varit ledig i nästan en hel vecka och det har varit fantastiskt skönt! Det har inte funnits någon risk för att jag skulle bli uttråkad, näe då, jag ser till att fylla ut mina dagar ordentligt! Jag rensar bland gamla saker, sorterar, surfar på pricerunner, åker mellan olika affärer som kan tänkas sälja något som vi vill ha till huset, jag tränar hundar, jag lagar storkok och en massa annat. Dessutom försöker jag att ta min lilla powernap ca en timme om dagen. Jag lyckas inte jämt men ibland och då är den helt underbar!


Veckan då? Vi tar det i kronologisk ordning:

Förra helgen påbörjade Fredrik vårt garagebygge. Tills sin hjälp hade han Per på lördagen och sin pappa Bosse på söndagen. Stort tack till er!

Garaget Så här såg det alltså ut. I helgen ska Fredrik dit och fortsätta och förhoppningsvis bli klar så långt han hade tänkt göra denna gång. Resterande timmar av helgen tänkte han dra nätverk i huset. Bra att han tänker på sånt för det gör ju inte jag.


Hundarna och jag var självklart och hälsade på i huset. Vi var väldigt avundsjuka för att inte vi kunde stanna där lite längre. Solen lös skarpt och det var skönt om man undvek skuggan. Då det ännu inte finns någon toalett där kunde jag inte stanna särskilt länge per gång. Ni har säkert hört att gravida kvinnor springer på toa stup i kvarten och varför skulle jag vara något undantag?

Kiwi och Meya Inne i huset är det riktigt varmt, trots att det bara är en värmefläkt som står där. Man kan gott och väl gå runt i t-shirt. Vi tror att det beror på att det är så väl isolerat och det bådar ju gott inför kommande elräkningar.


Kiwi bara älskade alla stora fönster, hon gick runt till vart och ett och satt där en lång stund och tittade ut innan hon gick vidare till nästa. Gullehund! Rätt som det var fick vi se henne ståendes i ett av dem. Hmm...

Kiwi

Vi hade även vår arkitekt på besök förra helgen. Hon gick runt och inspekterade vårt hus och de val vi gjort fram tills nu. Tack och lov verkade hon riktigt nöjd. Mest berömde hon oss för de fina fönstrerna vi hade skaffat, hon menade att det kommer göra halva huset och vi kan inte annat än å hålla med!


Hundarna och jag passade på att gå en promenad i området, åhh vad jag längtar tills jag kan ströva omkring där varje dag! Visst kommer jag säkert att bli lite trött även på den omgivningen efter ett tag men inte så trött som på stadsmiljön!


Igår var Kiwi och jag på klubben och tränade. Det blev inte som jag hade tänkt mig, tack vare att jag helt enkelt inte pallar längre:o), men jag tror att det blev ganska så bra ändå. Det var rätt mycket snö på planen vilket gjorde att jag hade svårt att röra mig. Vi tränade därför lite hopp över hinder och efter det busade vi mest. Kiwi fick springa och hämta en utplacerad leksak, på inkallning springa gärnet tillbaka till mig och byta mot en annan leksak (kampa med mig). Tja, jag funderade... vad är egentligen kvalitet i träningen, faktiskt så tror jag att kvalitet kan vara att bara ha jäkligt skoj tillsammans. Dessutom vill vi ha snabba inkallningar i lydnadsträningen så något fick vi nog ut av dagen, även jag fick skippa lite av det vi hade tänkt oss.


Kortet nedan tog jag när snögubben Kiwi var på väg till mig men eftersom min kmera är lite slö knäppte den inte förrän hon var framme. 

Kiwi kommer med trasan Här har vi en bild från morgonpromenaden på söta Meya! Oj vad hon tar i!

Meya

Sist men inte minst... Jag har hela denna veckan pratat om att jag ska packa min väska som jag ska ha med mig till förlossningen men det blev faktiskt inte av förrän i går kväll. Jag fick för ett par dagar sedan reda på att en tjej i min föräldrargrupp redan hade fått en liten son och om jag inte minns fel så var hon beräknad två dagar efter mig... Det var första klockan som ringde sedan hade jag rätt kraftiga förvärkar hela dagen igår och det gjorde faktiskt lite ont emellanåt. Förmodligen helt normalt och säkert för att jag tagit ut mig lite mer än jag borde men jag blev oxå väldigt angelägen om att ha den där väskan packad. Puh, nu är det mesta klart iaf, bara några av mina saker som fattas som jag inte kan packa ner än av den enkla anledning att jag behöver dem.


Idag är det tio dagar kvar till BF...Och nu är jag bra stor:o). Här är ett foto på mig taget i går kväll...

Gravid i vecka 39+2 

Ikväll är vi bjudna hem till våra gamla grannar som även de har byggt ett hus där de flyttade in för en vecka sedan. Det ska bli jättespännade att å se hur det blev. I somras satt vi ute i trädgården tillsammans och visade våra skisser för varandra. Det kändes då som en hel evighet tills det att vi skulle nå målet men nu när man tänker tillbaka så har det gått väldigt fort!


Kram på er! Vi lovar att hålla er underrättade om det kommer en liten Walther/Gustafsson till världen!




Ovido - Quiz & Flashcards