Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Camilla - 23 maj 2008 17:28

Det är helt underbart ha valp som ser till att man kommer upp i skaplig tid om morgnarna när det är så härligt väder. Kiwi väckte kl 07:30 i går morse. Solen lös och det var redan varmt ute. Jag tog med alla tre hundarna på en promenad och vi stannade som vanligt till nere vid Lindö. För ovalighetens skull blåste det ingenting och vattnetytan låg som en spegel. Underbart! Jag lade en platsliggning med de vuxna hundarna samt gick lite fot och gjorde varsin inkallning. Efter ett tag lät jag hundarna springa fritt och jag bara njöt av livet i stora drag.


För en liten sekund lade jag min fokus på bara Kiwi och då hör en "plums". Åhhh nej... den vattentokiga Meya hade kastat sig i vattnet och simmade omkring och hade det riktigt gott. Tindra stod vid kanten och hejjade på. Saken är den att det vattnet är ganska gyttjigt och det är helt uteslutet att släppa in Meya i lägenheten utan ge henne en grundlig rengörning först. Jag kallade in Meya och det riktigt lyste i ögonen på henne när hon kom springandes. Det finns en anldning till att mina fd jobbarkompisar för länge sedan gav henne smeknamnet "geggaMeya".


Efter Spanielbad och lite vila åkte jag och Kiwi över till Öland och hälsade på en kompis och hennes dotter. Vi hade en helt underbar dag som började med blåbärspaj och slutade i solstolen. Jag kände av detta när kom hem på kvällen. Aj, aj... Första brännan för i år;o).


Kiwi är så härlig, hon är så trygg i sig själv och har lätt för att slappna av. Hon sprang och lekte en stund först, sedan hittade hon en bra plats i skuggan och lade sig och sov en bra stund. Skönt!


På kvällen var vi hemma hos mina föräldrar och firade mamma som fyllde år i går. Kiwi fick träffa deras lilla "Sheltie" Cocoz som är ca 5 månader och de lekte och hade jättekul ihop. När vi skulle åka hem undrade vi vart tusan lilla Kiwi hade tagit vägen... Vi hittade henne sovandes intyckt mellan plankorna på mina föräldrars skoställ med nosen nere i husses ena sko. Det såg så roligt ut att jag var tvungen att ta en bild.


Det här var helt klart en av mina allra bästa dagar på länge. Tack sambo, alla hundar, kompisar och släktingar för att ni finns och förgyller min dag! Kram på er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards