Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Vi gjorde det!

Av Camilla - 16 oktober 2009 08:40

I går kväll ställde vi upp på en träningstävling i lydnad och det var jätteroligt! Kiwi skötte sig bra trots att hon var taggad långt ut i klotipparna. Fick som helhetsintryck kommentaren "kvällens gladaste hund". Vi fick två tior, en på tandvisningen - skönt, och en på platsen vilket var superduktigt med tanke på att vi fick lägga om då en av de andra hundarna reste sig efter ngon minut och skulle bjuda upp till lek. Duktiga Kiwi låg kvar! Bra då vet vi det!


De andra poängen var väl inte så mycket att orda om. De var rättvisa, speglade rätt bra vart vi ligger i träningen just nu. Det konstigaste var dock att vi nollade på hoppet, det hade jag sett som rätt säkra poäng. Kiwi satt kvar fint, jag gick till andra sidan och kommenderade hopp, Kiwi kom in fint, satte sig vid sidan för att sedan resa sig och hoppa en gång till...och sedan en gång till... två ggr för mycket Skrattande Skrattande Skrattande- Det var i stort sett sista momentet och då tyckte hon nog att nu jäklar får det hända något kul... wow äntligen lite agility, vilket vi fick som kommentar "agilityhunden hoppar".


Nu har jag dagen på mig och bestämma mig för om jag ska våga tävla i november eller inte. Frågan är om vi hinner och det gör vi nog om jag ligger i lite. Utan störning är Kiwi duktig så störning är en sak vi behöver träna med, sen behöver vi tävliningsträna för det var faktiskt första gången vi gjorde det i gårTungan ute.

 
 
Ingen bild

Sambon

16 oktober 2009 09:35

Ni är superduktiga. Kul att se att allt slit gett resultat.

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

16 oktober 2009 11:48

Vad ni är duktiga!!! Det går ju framåt med stormsteg på alla områden! Fina fina lilla (glada) Kiwi =) =)

Kram

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

 
Ingen bild

mamma

16 oktober 2009 14:41

Åh vad roligt att höra att det gick så himla bra allra första gången då vad som helst kan hända! Vad duktig du är Camilla! Jag är sååå stolt över dig! Kramizar

 
Ingen bild

Emelie&Flex

16 oktober 2009 15:29

Jag sa ju att det skulle gå fint ;) nu syns vi i emmaboda om 3 veckor! kram!

 
Ingen bild

Anja o flock

16 oktober 2009 21:12

Hahaaa: "Agilityhunden hoppar" HAHAA!
Grattis till lill-debut, gud vad roligt!!! Själv längtar jag tills vi kan träffas allihop å valla, är trött på byggeri å regn nu...

Men snart så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards