Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Camilla - 15 oktober 2009 09:06

Kiwi är underbar att jobba med, det finns ingenting som hon tycker är för tråkigt för att göra. Vi har bara så jäkla kul om dagarna!


I går var vi och vallade på ett gäng får hemma hos en bekant. Nya får som Kiwi inte tidigare hade träffat och rätt påverkade av blåsten "Stellan" :o) De var ganska springiga, mer än vanligt enl matte fåraherde ;o). Kiwi och jag körde bara ett pass, vi vet ju med säkerhet att hon blir trött i huvudet rätt fort. På kvällen gick vi ut och tränade linförighet. Det blåste enormt och jag borde egentligen hålla mig inomhus (ett träd hade blåst omkull) men jag ville ta tillfället i akt och träna med den typen av störning. Och visst var Kiwi brydd första minuterna men efter en kort stund kunde hon fokusera bra. Duktiga vovve!


Jag hittade några söta bilder på lilltjejen som valp. Hon kunde då somna i stort sett var som helst. På bilden i mitten ligger hon i mina föräldrars skoställ och oj vad vi hade letat innan vi hittade henne. Det var ju inte det första stället vi kollade på Flört.


     


I kväll ska vi upp till klubben och vara med på en träningstävling i lydnad. Har ingen aning om vad vi har där att göra egentligen men blev övertalad och tänkte att det kunde vara bra att träna med störning för jag kommer att vara nervös!!! Löjligt men det bara är en helt annan sak att tävla lydnad istället för agility.


Vi har jobbat på med apportbocken och Fannys metod har verkligen givit snabbt resultat. Kul!

Ovido - Quiz & Flashcards