Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Veckan

Av Camilla - 5 oktober 2009 10:08

Förra veckan rusade förbi toksnabbt... minns knappt vad jag har gjort s jag sammanfattar det lite.


Förra helgen: Var vi i Stockholm och Shoppade med stort S! Vi sprang omkring på Drottninggatan som yra höns, alla butiker skulle hinnas med. Jag var lite trögstartad, visste inte riktigt vad jag ville ha men rätt som det var hittade jag ett par coola jeans (som typ var det enda jag inte skulle köpa) och då lossnade det ordentligt. Det blev ett par skor, ett par stövlar, ett par jeans, en jacka, en mängd tröjor, koftor och några stickade klännigar. Det är ROLIGT att shoppa!! Dessutom hade vi sällskap på resan av ett par som förgyllde våran helg på mer än ett sätt!! Alltid lika kul att ungås med dem! Stor kram till er! Celvin skötte sig kanon på resan! Skönt å veta, då kommer vi våga oss i väg på lite långresor igen! Vill även sända en STOR KRAM till våra fantastiska hund och husvakter som gjorde det möjligt för oss att komma iväg samt pyntade vårt hus med pumporSkrattande. Såå mysigt att komma hem när det var så fint! Det var ju skördefest under tiden vi var borta och jag misstänker att de hade tagit sig en sväng runt på ön!


Babysim: Celvin älskar att vara i vattnet, han plaskar, sparkar, leker och dyker... Ja, minsann dock om än väldigt försiktigt! Ledaren är nog med att det skall vara på barnets villkor och tar det därför väldigt varligt med de övningar hon lägger upp. För två veckor sedan var Fredrik med och fotade oss. Det blev några fina bilder som jag kommer lägga upp här.


Celvins utveckling: Förra helgen när vi var i Stockholm lärde sig Celvin att prata i tvåstavigt, det var da-da och ba-ba mm för hela slanten. Supersött! Förmodligen tyckte även gästerna på den Indiska resaturangen oxå att det var jättesött, eller vad tror ni? Flört Idag har han även hittat ljudet "T" så då är det ta-ta-ta-ta mm. Gulligt!


Kiwi: Jag tror att lilla damen sakta men säkert börjar mogna en smula, kan inte rikitgt sätta ord på det men hon känns mer stabil i många lägen. Vi har inte tränat jättemycket denna veckan utan i stället hållt oss till våra långa promenader samt lekt en hel del och jobbat på att stärka vår relation. Jag tror även att mig desperata försök att få oss tävlingsklara i höst blev mer än en morot och satte käppar i hjulet istället. Sedan den dagen då jag gav oss ett halvår till (till april) har träningen vänt. Snacka om psykologi! Dessutom kan jag ge oss själva tid att bara ha kul vissa dagar inte träna hela tiden. Visst går det och är det ett måste att kunna kombinera dessa för att komma framåt men just nu behöver jag göra en skillnad på dem för att det ska bli tydligt för mig själv. Jag tror att ni som känner mig förstår vad jag menar.


Vi har hunnit med lite agility och Kiwi var fin-fin. Det var en fröjd att jobba med henne! Hon har en enorm glädje och är nu helt orädd för balanshinder (jäkla fixidé)! Dock har vi gungan kvar, har med flit låtit den vara sedan hon plötsligt blev superrädd för mycket utan anledning. Igår råkade hon av misstag springa över gungan och det var ju inge bra!! Jag blev så arg på mig själv även om jag inte kunde förutspå att hon skulle ta den bakom ryggen på mig. Dock verkade hon inte bry sig särskillt mycket utan kunde fortsätta fokusera och göra om övningen utan problem (och utan gunga såklart)!!


Meya: Tja, knallar på som vanligt! Är bara en sån underbar hund. Hon är med nästan överallt fast ibland märker man knappt av henne. Hon strosar mest omkring och tycker att livet är underbart och livet ÄR underbart för oss med henne runtomkring! Hon charmar, stöttar, kelar och bara är go helt enkelt! Älskar fortfarande att byta konster mot köttbullar och leka med kamptrasan har blivit görkul på äldre dar. Måtte hon leva till hon blir 35 som hon en gång lovade migFlört.


Tindra: Usch, vad jobbigt det är fortfarande! Vill inte skriva så mycket om just sorg i bloggen för jag vill inte att ni som läser ska bli ledsna av mina inlägg utan i stället tvärt om men guuuud vad jag saknar lilla skrutt! Det finns inte ord! Jag försöker tackla min sorg som vanligt när något känns svårt... genom att inte tänka på det men den här gången går det inte! Tindra finns med mig i allt jag gör, i mina tankar, när jag pratar ja... usch! Jag vet att vi fattade rätt beslut och jag ångrar mig inte men det gör inte saken lättare. Inte alls! Jag måste tänka på att Tindra har det bra nu, hon har inte ont och hon är inte stressad men jag kan inte låta bli och tänka på hur livet sett ut om hon inte hade haft en missbildning som endast drabbar ca 2% av alla hundar. Varför just hon? Förmodligen (eller ganska säkert) hade jag inte haft Kiwi och där slutar jag att fundera! Nu är det som det är! Livet måste gå vidare helt enkelt och det gör det genom att jag ger ALLT till de som finns kvar. Inget varar för evigt heter det ju, man ska vara tacksam för varje dag man får vara tillsammans och vara friska, det gäller både djur och människor!

 
 
Ingen bild

Mamma

6 oktober 2009 12:10

Mycket kloka ord du skriver! =) När kommer bilderna från babysim? Kunde Fredrik lista ut hur Celvin´s nya leksak var gjord? Så himla häftig!!! =D

 
Sanna & Tassa

Sanna & Tassa

8 oktober 2009 09:26

Roligt med en resa till stockholm :) Nu har jag bott här uppe i 10 månader och jag hittar fortfarande inte riktigt i stockholmstad. fy skäms på mig! Jag är dock stolt över mig och mitt tunnelbaneåkande, inte åkt fel en enda gång! hehe!

Skoj att läsa att Kiwi mognat lite. Hon är ju så duktig när hon bara håller sig lugn! Vi tränar som 17 och ser fram emot att hänga med i nästa tävlingssäsong!

Såg att det är tråningstävling på ölandsklubben den 22/11. Då är jag nere på ön så jag tänkte åka förbi och kika. Ska ni dit så kanske vi ses där! Kram

http://rosenbona.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards