Alla inlägg den 30 december 2008

Av Camilla - 30 december 2008 14:23

Kom just hem från barnmorskan efter en rutinkoll. Allt såg jättebra ut, barnets hjärta slår som det ska, jag växer som jag ska och ligger helt enligt kurvan vad gäller både min egen vikt och barnets storlek. Det är skönt att höra för jag känner själv att magomfånget har ökat rejält den sista veckan. Men det är väl så det ska vara;o).


Min lilla bebis sparkar ordentligt nu, det syns på utsidan när kickarna kommer, kanske blir det en liten fotbollspelare som kommer ut? Ha, ha..


I morgon är det nyårsafton och jag är ledig igen. Känns inte som man är annat nu. Vi ska ta tillfället i akt och rensa ut en massa skräp Fredrik och jag. Tråkigt att göra sånt på nyår tänker nog ni andra, men jag ser fram emot det iom att vi senare ska flytta till vårt hus. Dessutom får man passa på när vi båda är lediga. Jag tänkte oxå åka till klubben en sväng och träna kontaktfält med Kiwi. Jag haf ju lärt henne att dutta med nosen på en "target" som jag tänkte använda där.


Som vanligt händer det massor med huset. Vi har börjat vänja oss nu så vi kommer nog att känna oss rastlösa när huset ska stå och torka i 2-3 månader. Förra veckan satte de upp våra fönster och jag tror att det kommer bli supersnyggt. Det tog lite tid innan vi hittade det vi vill ha och kunde göra en beställning men Magnus på Multibygg hjälpte oss så det gick vägen till slut. Vi ville ha svart fönsterkarm och det är tydligen inte så vanligt, dessutom är inget av våra fönster i standardmått utan vi har fått specialbeställa alla. På insidan är fönsterkarmen vit vilket blir riktigt, riktigt bra!


Denna veckan har de spikat upp fasad. Fredrik var där och bjöd byggarna på smörgåstårta samt hjälpte dem att bära lite grann.  


Nu ska vi iväg på föräldrarträff, idag ska vi på studiebesök på öppna förskolan. Bäst å skynda sig...

Ovido - Quiz & Flashcards