Alla inlägg den 26 december 2008

Av Camilla - 26 december 2008 21:46

God fortsättning alla därute!

Nu är det äntligen klart! Hela julhelgen i dagarna tre har det målats plankor som ska bli vår fasad. Tack snälla ni som har hjälpt till, vet inte vad vi skulle ha gjort utan er. Mamma, Per, Stig och Bosse, ni är helt fantastiska!!


Jag själv hade blivit stängt förbjuden att delta då jag är gravid och inte får sniffa målarfärg. Fredrik hade rådfrågat personen som sålde färgen och han sa att man inte riktigt vet så han avrådde mig att vara med. Dock kunde jag i alla fall inte hålla mig helt borta utan åkte dit med jämna mellanrum och lämnade mat och fika till de hårt arbetande;o). På måndag kommer byggarna att spika upp fasade om allt går enligt plan.


På bilderna ser fasad-färgen lite brun ut men den är svart! Vi märkte att den mörknade ju mer den torkade.

Första bilden visar baksidan av huset.


Jag och hundarna har varit på Kalmar brukshundskubb och tränat alla dagarna. Jag kommer skriva mer om det i morgon... God natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards