Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Lydnadsdebut

Av Camilla - 6 januari 2010 15:29

Kiwi och jag har nu debuten avklarad med ett strålande resultat!   

Hon var superduktig min lilla loppa och vi fick fina poäng trots en nolla på hoppet och viktigast av allt, vi hade otroligt kul. Så här såg det ut:


Platsliggande: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 8,5 Stannar upp

Läggande: 9,5 Tveksamt sättande

Inkallande: 10

Ställande: 10

Apportering: 8 Släpper på marken

Hopp över hinder: 0

Helhetsintryck: 10

SUMMA: 171 p


Egna reflektioner:

Ganska ok linförighet men hon kan mycket bättre. Hon kändes ngt låg precis i början men avslutade fint.

Läggande: Jag vet inte varför hon var så tveksam med att sätta sig upp men det viktigaste för mig var att hon lade sig snabbt och det gjorde hon

Hon släppte apportbocken den busen innan mitt kommndo...

Men mitt största frågetecken var hoppet. Kiwi sprang förbi och satte sig sedan fot och det har aldrig hänt förr. Den snälla domaren sa att jag fick göra det en gång till och då satt det som en smäck men jag fick ju såklart inga poäng. Jag hann tänka att nu är det bara hoppet klart och det kommer vi fixa... dumma, dumma tanke!! Man ska aldrig vara säker!


Det roligaste var ändå domarens kommentar på helhetsintrycket. Jag minns inte exakt men han sa något om vältränat, roligt att se oss mm


Nu är siktet inställt på tvåan där målet är att ta ett LP innan vi hoppar vidare till trean. Vi har redan börjat träna momenten i tvåan så det blir förhoppningsvis tävling redan i vår men vi får se! Idag är det vila och soffan som gäller men i morgon ska jag se till att skriva ner mina mål för detta året. Jag är världens lyckligaste just nu. Världens bästa Kiwi-Liwi ligger och sover djupt vid mina fötter   hon är nog ganska så nöjd hon oxå!

 
 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

6 januari 2010 17:16

GRATTIS!! Ni var jätteduktiga och det syntes att ni hade kul!!! Roligt att få se poängen och kommentarerna :)) Kram

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

 
Ingen bild

diana

6 januari 2010 18:16

GRATTIS CAMILLA O KIWI
Såna fina poäng trots en nolla i protokollet!
Lycka till med träning o tävlande i klass 2.
Hälsning från Diana

 
Ingen bild

Per o mamma

6 januari 2010 18:35

Ett stort GRATTIS till 2:a platsen med första pris. Det var suveränt gjort, o såg himla snyggt ut.Klarar ni av detta så snyggt, så ska ju inte agility`n vara några problem alls.

 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

6 januari 2010 20:04

Stort grattis:-) Duktiga ni är, synd på hoppet annars hade ni fått riktigt höga poäng. Lycka till i 2:an nu! Vi får se vem av syskonen som tar 1:a pris och LP2 först då;-)

http://www.keepiteasy.se

 
Anja & flock

Anja & flock

6 januari 2010 20:45

Härligt Camilla!!
Jag satt där med tårar i ögonen, vet ju hur du kämpat hela hösten/vintern med diverse....grejjer. Typ.

Så otroligt härligt att få utdelning!!
Stor kram och DU! Nu jävlar tar vi tag i vallningen åxå så snön yr!!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Malin, Arwen & Éowyn

Malin, Arwen & Éowyn

7 januari 2010 17:02

Grattis till en strålande debut!!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=malintangring

 
Ingen bild

Lotta

7 januari 2010 19:22

Grattis Canilla!!!!
Roligt... vad duktiga ni är som har klarat att ta 1:a pris på eran första tävling.
Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards