Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Camilla - 13 januari 2010 15:53

I dag har vi varit på babysim och plaskat i vattnet. Celvin tyckte att det var ganska skoj men var förstås tvungen att känna efter lite först eftersom det var så länge sedan han var där. Han fick en massa plask på sig i början. vilket ingick i en övning, och det gjorde att han blev förbaskad, men efter några minuter hittade han en boll och då gick det genast bättre igen. Efter det vägrade han släppa bollen till någon annan. Han är helt bolltokig lilleman, han älskar att putta den framåt och sedan jaga efter den både på land och i bassängen. Fast på torra land hjälper gärna Kiwi till och det tycker Celvin är jätteroligt. Han passar till henne och hon passar tillbaka medan Celvin kiknar av skratt. Jag är såklart med och övervakar för jag vet ju vilket föremålsintresse Kiwi har och är rädd att hon skulle gå lite för vilt till. Konstigt nog verkar hon MYCKET mer försiktig än när hon leker med mig. Kanske förstår hon, fast jag vågar inte lite helt på det! Jag tror att främst pappa och farfar jublar nu när Celvin fått upp ögonen för bollar, vi får se, allt kan ändras...   


Efter simmet gick vi och bubblade vilket var såå skönt att bara få slappna av en liten stund. Celvin tyckte först att det var lite varmt och grät en svätt men när han hade vant sig så gick det lite bättre. Även här var han tvungen att känna in ögonblicket... han är minsann en liten tänkare den mannen   .


Nu kommer snart mamma med hundarna. Hon ska få lite tips på fortsatt träning. Det ska bli spännande och höra vad hon är sugen på idag, jag har lite övningar till henne oxå. Jag tränade Cocoz lite när jag var i stugan, vilken cool liten hund han är. Snabb, lättlärd, galen i kamp och godis och törstar efter att få lära sig, vänlig mot barn och andra hundar! Jag hade inte tvekat en sekund på att adoptera honom om mina föräldrar hade velat bli av med honom!

Ovido - Quiz & Flashcards