Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Ytterligare Meya

Av Camilla - 4 december 2009 13:21

Jag kom just hem från djursjukhuset, Meya är inlagd igen    . Jag ville verkligen inte lämna henne idag men vad skulle jag göra? Det viktigaste är att hon blir bra igen. Det känns bra olustigt eftersom de inte har hittat något specifikt utan kan vara symptom på flera saker. Jag bad dem kolla sköldkörteln igen eftersom vi har fått kämpa med hennes vikt och att hon blivit lite tröttare på ålderns höst. Jag får nog tänka mig för lite, för när jag säger att hon vacklat av lite under senaste året har det kanske inte samma innebörd för mig som för andra som inte känner Meya har jag märkt. Meya har ju haft bra kondis tidigare och har orkat med långa rundor även senaste året men bara inte sprungit lika mycket. Jag menar, det blir ju mer synbart när man har en ung, snabb och smidig BC som springer ifrån henne på promenaderna. Konstigt vore det väl annars? Även om Meya inte har tränats lika medvetet som tidigare har hon såklart fått köra en del. Senast i fredags var hon galet pigg på agilitybanan och jag kunde inte ens anat att hon skulle bli jättesjuk mindre än ett dygn senare.

 
 
Camilla

Camilla

4 december 2009 13:42

När jag skriver att jag får tänka mig för syftar jag på att de förmodligen inte hade skickat hem Meya om de hade känt henne, för hon var allt annat än pigg. Det är ju lätt för oss att se men de upplevde nog henne som en gammal hund... så gammal är hon faktiskt inte! Dock säger jag inte att de gjorde fel!

http://camillabloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mattemormor

4 december 2009 15:16

Åh älskade lilla Meya hoppas du piggar på dig snabbt! Puss o kram

 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

4 december 2009 15:19

Nej vad tråkigt:-( Hoppas de kan hitta problemet, de är ju alltid jobbigt när våra underbara vänner blir gamla. Man vill ju att de ska leva förevigt, hoppas hon kommer hem pigg och glad snart igen:-)

http://www.keepiteasy.se

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

5 december 2009 10:58

Fy vad jobbigt!! :-( Håller tummarna för att du snart har en pigg o glad Meya hemma igen!!!

Kram

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

 
diana

diana

5 december 2009 14:49

Hej
Usch så tråkigt med sjuka djur, vi håller tummar o tassar för att Meya snart är hemma igen pigg o frisk.
Vi har precis kommit hem med kelpien Shadow efter ett jourbesök hos veterinär. Han har fått en kraftig urinvägsinfektion. Men fick några olika sorter medicin så vi hoppas att han piggnar på sig snart.
Hälsning från Diana

http://naturfotogalleriet.se

 
Ingen bild

Catarina

5 december 2009 23:36

Håller tummarna för Meja - inte kul med pancreatit... :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards