Alla inlägg den 4 december 2009

Av Camilla - 4 december 2009 13:21

Jag kom just hem från djursjukhuset, Meya är inlagd igen    . Jag ville verkligen inte lämna henne idag men vad skulle jag göra? Det viktigaste är att hon blir bra igen. Det känns bra olustigt eftersom de inte har hittat något specifikt utan kan vara symptom på flera saker. Jag bad dem kolla sköldkörteln igen eftersom vi har fått kämpa med hennes vikt och att hon blivit lite tröttare på ålderns höst. Jag får nog tänka mig för lite, för när jag säger att hon vacklat av lite under senaste året har det kanske inte samma innebörd för mig som för andra som inte känner Meya har jag märkt. Meya har ju haft bra kondis tidigare och har orkat med långa rundor även senaste året men bara inte sprungit lika mycket. Jag menar, det blir ju mer synbart när man har en ung, snabb och smidig BC som springer ifrån henne på promenaderna. Konstigt vore det väl annars? Även om Meya inte har tränats lika medvetet som tidigare har hon såklart fått köra en del. Senast i fredags var hon galet pigg på agilitybanan och jag kunde inte ens anat att hon skulle bli jättesjuk mindre än ett dygn senare.

Av Camilla - 4 december 2009 09:48

   


Meya är fortfarande inte pigg. Hon kom hem i går kväll med en förhoppning om att hon skulle äta bättre hemma men så var det inte. Jag fick hem en hund som bara vill sova, knappt gå ut och inte vill äta ens frikadeller. Jag ska ringa och be djursjukhuset ta emot oss igen.


Ovido - Quiz & Flashcards