Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Konstiga drömmar

Av Camilla - 9 november 2008 12:00

Det är väl allmänt känt att man drömmer lite konstiga saker när man är gravid och jag är absolut inget undantag. Jag drömmer mycket om känslor och när jag känner dem så känner jag dem rejält. I natt drömde jag den värsta drömmen av dem alla:


Mickis, Kiwis uppfödare ska komma om några helger och hålla kurs i två dagar (på riktigt). Självklart har jag tackat ja till att vara med båda dagarna!  I drömmen ringde Mickis mig och sa att hon hade höjt priset för en plats med en oerhört stor summa pengar. Jag funderade ett tag men bestämde mig i allafall för att vara med för jag ville så gärna. Då fick jag veta att Mickis bara hade höjt priset för att jag skulle hoppa av och att hon skulle kunna ge platsen till någon annan. Hon hade inte tyckt att jag var tillräckligt bra för att vara med på kursen. Detta gjorde att jag grät floder och inte för mitt liv kunde förstå hur någon kunde vara så elak. Jag undrade varför hon inte bara kunnat vara ärlig mot mig och säga som det var i stället för att höja priset och hoppas på att jag skulle hoppa av. Förnedrande!


Jag har inte märkt av dessa gravidhormoner så mycket i verkliga livet så förmodligen ger de sig uttryck i mina drömmar i stället. Jag är inte särskilt "gråtig" av mig i vanliga fall så det känns inte riktigt som jag att bli så förfärligt ledsen. Varför stackars Mickis fick vara den elaka tanten i denna drömmen har jag ingen aning om. Hon om någon är duktig på att peppa andra och tala om när man är duktig. Jag är inte särskilt duktig på att valla får, men skäms inte för det. Jag menar vad kan man begära av sig själv efter att ha gjort någonting fem gånger?? Nä, jag brukar inte vara sån utan blir oftast bara sporrad av att något är lite svårt och ger mig den på att reda ut det i stället. Det är jag i ett vaket tillstånd, vad jag håller på med när jag sover har jag ingen aning om:o).


Mera konstiga drömmar... 

Ni som känner mig väl vet att jag ständigt springer hos frisören och färgar och klipper håret för att det är så kul. Tyvärr bör man vara lite försiktig med det när man är gravid för håret kan skifta i kvalitet och resultatet kan om man ha otur ge ett annat utfall än det man har planerat. Jag skulle hemskt gärna vilja lägga lite slingor och kanske även klippa en bit men har inte bestämt mig för om jag ska våga prova eller inte. Förmodligen är det därför jag i stort sett varje natt drömmer att jag sitter hos min frisör Lotta som fullkomligt nekar mig en behandling. När jag tjatar och gråter (även i denna drömmen) hämtar hon sin chef Maria (som var min frisör i typ 6 år innan hon gick på mammaledighet) och även hon vägrar att göra något med mitt hår. Jag vaknar alltid alldeles förtvivlad (det är mycket känslor här också) och måste snabbt titta mig i spegeln och se om mitt hår är så hemskt som det verkar vara i drömmen och det är det ju förstås inte alls.


Jag undrar varför det är så här när man är gravid.  Jag hoppas inte att jag i verkligheten börjar bli som den jag är i mina drömmar för då bara måste ni säga till mig, ha, ha, ha!


Jag är som sagt inte så känslig i min vardag, inte mer än i vanliga fall när jag inte är gravid. Idag när jag var ute med hundarna gick jag förbi Fredrikskans arena. Där stod hur mycket folk som helst som skulle plockas upp av de 47 bussar (!!) som skulle ta dem till Halmstad för att vara med när Kalmar tar hem segern i Allsvenskan 2008. Några tårar av lycka trillade ner på min kind när jag stod där och tittade på alla dessa människor som skulle ge en hel dag av sina liv, för att få vara med och dela lyckan med laget. Dom där tårarna hade nog kommit även om jag inte hade haft en bebis i magen... eller? Helt normalt eller hur! ;o)

 
 
Ingen bild

Diana

17 december 2008 23:32

Åh.. underbara hormoner, jag lipade mycket ofta ett tag. Inte bara några tårar utan ful-gråten!! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards