Alla inlägg den 12 november 2008

Av Camilla - 12 november 2008 10:41

Huset 

Det gäller att vara med i svängarna när man som vi vill ha bilder på i stort sett varje moment i husbygget så Fredrik åkte igår över till Saxnäs på sin lunch för att ta några foton på grunden. Jag antar att golvvärmen är fixad och att det som sker i nästa steg är att gjuta plattan. Sedan vet jag inte mer, om det kommer stå stilla ett tag men jag tror (om jag uppfattade det rätt) att stomresningen kommer att ske innan jul. Det visar sig. Min kompis Jennie upplyste mig om att det är viktigt att ha en fest när taket på huset är satt. Då ska man bjuda alla sina vänner och grilla korv och fira. Det hette något speciellt som jag har glömt bort men jag lovar, lite fira kommer det allt att bli i kylan så förbered er på det alla som vill vara med!


Det ni ser på bilderna nedan är först en bild på plattan till komplementbyggnaden där vi inom en snar framtid kommer att bygga vårt SPA och gästrum. Den andra bilden är en bit av plattan till huset.


Jag har svårt att föreställa mig att vårt efterlängtade hus snart kommer att stå där... och ännu mindre att vi kommer bo där till sommaren. Mysiga långa skogspromenader utan att åka bil innan, gångavstånd till brukshundsklubben, en trädgård och sist men absolut inte minst max fem minuters gångväg till havet och badstranden.


Hundträning 

Jag är ledig idag och hade förberett mig på att få träna i dagsljus. Jag hade planerat att åka till klubben och köra lite agilitygrunder (utan hinder!) med Kiwi då det var så länge sedan men hon är nu sjuk i sin mage. Förmodligen inget smittsamt utan mer att hon har ätit något olämpligt men jag vill inte ta risken och åka till klubben. Jag håller på och kokar ris och nötfärs och så hoppas jag att magen har lugnat ner sig till eftermiddagen och att vi kan hitta på något kul då. Kanske lite lydnad i stället på vår Lindöplätt?? Kiwi är så rolig att träna nu, det märks att hon blir äldre och äldre, har mycket lättare att hålla ihop huvudet.


Allas vår fröken Tindra är inne i en bra period. Hon är pigg och otroligt glad. Hittar på en massa bus hela tiden, alldeles nyss kom hon bärandes på sitt gamla vintertäcke, stannade precis framför mig och började ruska med huvudet. Hon ville att vi skulle kampa med täcket och det tyckte INTE jag var någon bra idé. Nej, man har i absolut inte tråkigt i hennes sällskap när hon är frisk. Då Tindra har haft två ganska rejäla återfall har vi tillsammans med hennes veterinär Camilla Ifwarson bestämt oss för att ta nya bilder av hennes rygg för att se om det har skett någon förändring. Det kommer göras inom ca en månad. Jag vill ha svar på vad det är som Tindra blir dålig av, just nu verkar det mer vara tillfälligheter, vi har inte hitta något samband med mycket/lite motion eller annat. Agilityn har vi lagt ner helt och hållet även om både jag och Tindra längtar enormt mycket. Hon laddar varje gång vi kommer till klubben och hoppas, men det blir aldrig något med det utan bara i hennes ögon lite halvkul lydnad. Jag kanske skulle ta och testa på viltspår??


Nu är Kiwis ris och nötfärs klart och det är bäst jag ger henne innan hon äter upp sin tomma matskål. Aptiten är det i alla fall inte något fel på. 

Ovido - Quiz & Flashcards