Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Den där sambon, ha, ha, ha

Av Camilla - 20 november 2009 10:34

I morse vaknade Celvin tidigt vilket egentligen var konstigt med tanke på att han somnade runt klockan 22:00 igår. Han hade visserligen tagit sig en powernap på ca fem minuter runt 19:30 men tydligen var det lite tidigt för min herre och sova för natten då. Jag kom själv inte i säng förrän efter ett då jag hade en del att styra med efter att Celvin somnat. Eftersom Celvin dessutom hållt låda i natt så var jag GÖR-TRÖTT när han väckte mig! Jag hörde att Fredriks klocka ringde och frågade honom därför om han ville ta med sig Celvin till duschen, varpå Fredrik flyger upp och säger något i stil med att han isf var tvungen att skynda sig. Jag fattade inte riktigt vad han menade (förmodligen eftersom jag var så trött). Jag menar, att byta blöja, och sedan sätta Celvin i babysittern med en leksak i handen medan han duschar kan ju inte ta så lång tid...??


Jag låg där och försökte somna om för ett kort ögonblick (varje minut kändes viktig) men hörde Celvin gråta lite gnälligt... han var inte hystrisk, talade mest om att han inte gillade läget. Fick han ingen leksak, låg jag och funderade på??


Efter en stund kommer Fredrik in i sovrummet igen med en Celvin, endast iförd blöja (jag har inte sovit en minut) och säger: så... nu är han klar!!!

Jag bara... VA???? Vad har du gjort?

Fredrik svarade, Jag har duschat honom!!!! Du sa ju att jag skulle göra det! Sen skuttade han vidare in i badrummet för att duscha sig självFlört.


Det hade jag naturligtvis inte gjort! Vi brukar alltid hjälpas åt eftersom vi inte har badkar och brukar ta det om helgerna då det är lite lugnt och skönt.


En frusen Celvin kröp ner till mig, sen låg vi där och försökte somna om men som om Celvin förstod det ironiska i det hela så började han skratta och jag var inte svår att få igång... Vi skrattade åt varandra en lång stund ända tills jag bestämde mig för att gå upp!!


Jag skrattar än, även nu när jag skriver detta, kanske för att jag är så tröttTungan ute? Jag skrattar åt min knasiga sambo som är så dålig på att ställa den där extra frågan och kolla om han har uppfattat rätt, men är så underbar, som bara gör ALLT utan att ifrågasätta.


Det hände en gång tidigare att Celvin vakande tidigt (då jag inte fått sova på natten) och då erbjöd sig Fredrik att ta med honom upp på morgonen. När han kom tillbaka till sängen en halvtimme senare så somnade Celvin om hos mig och sov en timme till. Det var såå mycket värt! Eftersom Celvin somnade sent igår och förmodligen inte hade sovit färdigt trodde jag att vi kunde göra en liknade variant i dag... men den var inte Fredrik med på. Ha, ha, ha! ObestämdSkrattandeFlört



 
 
Ingen bild

mamma/svärmor

20 november 2009 13:00

Ha ha ha ha...jag kan inte sluta skratta! Folk runtomkring mig börjar snegla lite konstigt men det här var för jäkla kul!!! Hi hi hi....Kram på er

 
Ingen bild

sambon

20 november 2009 21:24

jaja, :-) jag var lite trött

 
Ingen bild

Anja & flock

21 november 2009 13:11

Himmel, gör han verkligen ALLT utan att ifrågasätta???
Inklickad, eller...????

Kan du ge mig privatlektioner på detta?!

 
Ingen bild

Sambon

21 november 2009 15:48

Camillas morgonhumör skämtar man inte bort :-)

 
Ingen bild

Lady Di

23 november 2009 17:11

Jag dör av skratt, F är fantastisk.. hahahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards