Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Telia - herregud...

Av Camilla - 17 augusti 2009 14:49

Jag hoppades på att jag idag skulle kunna skriva några positiva ord om Telia men så blev det inte. I stället har de retat upp mig ytterligare en smula. Fredrik rimgde upp dem idag och berättade för dem att vårt bredband fortfarande inte fungerade. De svarade med att de nu var tvugna att lägga en ny order eftersom den första hade gått snett (blivit felinstallerad) och nu skulle det bara ta 16 dagar till.


NU FÅR DE FAKTISKT TA OCH SKÄRPA SIG! 


Man kan ju undra varför de nu inte lade en ny order redan för två veckor sedan när vi för första gången gjorde en felanmälan, isf borde vi ha haft vårt bredband snart. Egentligen är det mot mina principer att gå och bli förbannad över saker som jag inte kan påverka, det enda som händer är att det förstör mina dagar. Men nu är det så att min sambo har support denna veckan vilket innebär att han behöver ha tillgång till internet på kort varsel om det händer något. Det är inte alltid det ringer någon så därför kan det ju vara skönt för honom att kunna åka hem och utifall att det händer något kunna fixa det hemifrån. DÄRFÖR gör det mig förbannad! Vi blev lovade att ha internet den 6 augusti och skulle inte innebära några problem med supporten. Nu gör jag allt som står i min makt för att inte lyfta luren och skälla på någon oskyldig på telias felanmälan-avdelning. Jag vet att det inte skulle hjälpa men kanske skulle man kunna få tag i ett nummer till någon högre upp eller om inte det så kanske en mailadress så de får läsa om vad deras klantigheter får för konsekvenser för människor som oss. I-landsproblem!!

 
 
Simon Brännström

Simon Brännström

18 augusti 2009 08:52

Hej Camilla,

Jättetråkigt att höra att det har gått så fel med inkopplingen för er, jag förstår att det blir problematiskt för dig och din sambo, speciellt med hans yrke.

Nu finns det kanske ingenting jag kan göra för att skynda på ärendet då tekniker ska ut och koppla in anslutningen på stationen, men om du vill kan du använda följande formulär för att kontakta mig så kan vi diskutera hur vi ska kompensera er när allting är inkopplat och fungerar.

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Mvh,
Simon Brännström
Telia Kundservice

http://www.telia.se

 
Ingen bild

Jennie

20 augusti 2009 15:13

Tjena! Så trevlig med lite beskymmer, då känner man att man lever!! :-) Hoppas ni får ordning på det där någon gång och att ni får en skälig kompensation för all tid och energi som ni lagt ner på att få ordning på allt detta!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards