Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Nu händer det grejjer

Av Camilla - 20 maj 2009 23:21

Javisst! Nu händer det grejjer både här och där. Ja, kanske inte just i bloggen för jag tar mig nästan aldrig tid att sitta vid datorn... men vad gäller huset så är det full rulle från tidig morgon till sen kväll. Fredriks fantastiska chef gav honom ledigt på kort varsel så Fredrik jobbar heldagar i huset nu onsdag till söndag. Dessutom har vi vår alldeles egna lilla hustomte på besök och sliter hårt. Kan ni gissa vem? Bosse såklart;o). Idag har elektrikern gjort det sista, elen kommer kopplas på i morgon. VVS:aren har förberett massor både igår och idag, bla. har toalettstolarna kommit på plats. I morgon sätter de dit värmepumpen, fixar hundduschen mm så Fredrik och Bosse har idag fixat klart väggarna i tvättstugan. Det känns som om det händer saker överallt. Tapetsering, köksmontering, målning, el, toaletterna, garderobsmontering mm, mm...You name it! Vi har kommit långt men det är mycket kvar. Ska bli spännande att se vart vi är på söndag kväll så det får väl bli ett nytt blogginlägg då.


Jag å andra sidan packar och förbereder flyttstädningen så gott det går. Det är mycket saker som ska packas... men det är kul!! Superkul!! Det är tom roligt att städa när man har något så stort framför sig. Jag lagar även storkok, lägger matlådor i frysen så att vi ska ha mat att ta med oss till huset. Inte mycket tid kan läggas på födointag...;o). Jag och Celvin kommer vara hemma och fixa även i morgon. Det är som jag skrev innan full rullians i huset, en massa olika hantverkare och elektriker plus att det ska målas en del och då vill inte vi vara där. Dels för målarfärgen (Celvin) men även för att det finns mängder med saker att göra här hemma!


När det gäller lilleman händer det även där massor! Han pratar numera långa meningar. Inte illa va för en liten snart tre månader gamma bebis? Oftast låter det så här: Aoooooooo eller ääääääääää eller nåt sånt och det kan ibland vara lite svårt att förstå om det är vädret eller ngt annat han snackar om. Dock verkar han inte särskilt bekymrad över det som tur är. Skattar gör han oxå, mest hela hans vakna tid. Förutom när han är hungrig, då ni...! Man kan börja urskilja ett litet humör, innan var det bara ledsen eller glad, nu finns det något mittemellan och kanske sur oxå. Men han är oftast rätt nöjd med att bara få vara med.


Idag har vi varit hemma hos mamma och firat henne, hon fyller om några dagar men då är hon och Per och tävlar och kunde därför inte bli firad på sin dag. Tävlingarna går först! Det är rätta takter tycker jag.


Efter att ha avnjutit en underbart god lax och en fantastisk hembakad crisptårta hos mamma följde mormor och Stig med mig på en härlig långrunda med hundarna. Vi gick och pratade om allt möjligt och jag kände att det var så mysigt att få sällskap på promenaden, det var ett tag sedan. Inte ens Fredrik och jag går några rundor tillsammans längre, vi hinner inte utan vi går var och en ensam (med hundar och Celvin förstås). Fast det är inte alltid så illa det heller. Kan vara skönt att bara traska omkring och skingra tankarna oxå.  


Jag har enorm träningsabstinens! Jag har inte tränat ordentligt på evigheter, hua. Det blir såklart lite grann på promenaderna men det är inte mycket. Per och jag skulle tränat tillsammans i måndags men det regnade massor och ville inte sluta. Självklart har jag inget emot regn men jag hade inget regnskydd till Celvin, det har varit restat hur länge som helst. Kom på att det bara har regnat typ ett par ggr sedan han föddes så jag kan säga att jag klarat mig ganska så bra utan. Dock var jag lite sur över att jag inte hade något i måndags för jag hade verkligen sett fram emot lite träning.


På tal om träning tog jag och hundarna en lång runda på Öland igår. Jag gick bland annat till Saxnäs brukshundsklubb för att se hur lång tid det tog och det tog ca 25 minuter från huset. Ganska lagom uppvärmning och även nervarvning innan och efter träning. Tyvärr har jag inte hittat någon trevlig skogsväg dit utan jag går en bit längs vägen. Det får utforskas nästa gång jag tar en promenad vid huset. Det finns massor av hundar i området där vi kommer bo så jag tänkte se om jag kunde haka på någon matte eller husse på långrunda ngn dag, kanske kan de visa några sjyssta promenadslingor? Nu är klockan över 23:30 och Fredrik och Bosse har inte kommit hem än. Alltid lika sena kvällar samt tidiga morgnar. Blir inte mycket sömn där inte.  


 
 
Ingen bild

Anja o flock

21 maj 2009 09:13

Ser fram emot inflyttnings-PARTYT!!! ;))

 
Mia

Mia

21 maj 2009 10:37

Tjena på er! Rackarns vad de händer grejjer fort nu. Tänk att snart bor ni där, bara där. Vad skönt sedan när ni slipper flänga mellan lägenheten o huset o ni bor i erat alldeles egna hus. Hur great som helst. Sköt om er o glöm inte att pussa på varandra i stressen. ;) kram Mia

http://www.marwels.se

 
Ingen bild

Jennie

25 maj 2009 11:26

Hej Gumman! Såg att du ringt igår man jag hann inte svara och inte ringa upp heller. Det var en ganska trafikerad telefonlinje på både mobil och fasta telefonen.
Vad kul det var att få se hur långt ni kommit, jag tycker att ni är tappra som kämpar på. Det är ingen dans att ha så mycket som ni har just nu. Belöningen kommer ju jättesnart!! Jag tänker våldgästa snart igen, du vet ju hur jag är...nyfiken och nyfiken!! Om ni behöver en matpaus så är det bara att ringa...jag ser fram emot att få laga mat i ert nya fina kök! :-)

 
Ingen bild

Camilla

25 maj 2009 12:11

He, he, jag ser oxå fram emot när du lagar käk i mitt fina kök;o)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards