Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Camilla - 27 maj 2009 07:59

I natt har vi sovit vår sista natt i lägenheten och det känns fantastiskt. Nästan allt är klart inne i huset sånär på några småfix här och där. Det ska bli skönt att slippa kasa mellan Kalmar och huset, när vi är på plats är det mycket lättare att fixa med det sista.


Vår sista natt blev lite smått dramatisk... Jag hade ställt två glas vatten på fönsterbläcket, dessa hae jag glömt bort när jag skulle stänga fönstret... Japp, jag fick en rejäl kalldusch om man säger så. Sex deciliter vatten rakt i huvudet och lite stänk på stackars sovande Celvin som inte märkte nåt. Vaknade inte ens när jag tog av honom den blöta pyamasen sen.


Idag ska det hända en massa saker... Jag ska packa ihop det sista, vilket förhoppningsvis inte är så mycket. Tvätta det sista, åka till IKEA och köpa ett par skåp och en bänkskiva till tvättstugan och sen i em går första lasset till Sveriges framsida - Öland!


Självklart vaknade jag sjuk idag, typiskt, JÄTTEONT i halsen, ont i kroppen och huvudet... men, men, det är bara att bita ihop.


För ett tag framöver kommer förmodligen blogginläggen bli ännu mer sällsynta än tidigare. Vi kommer vara utan internet i ca 4-6 veckor (jäkla byråkrati). Kanske att vårt mobila bredband kan funka men eftersom teckningen är enormt dålig i huset är det inte säkert. Jag kommer att vara utan TV ett tag men tack och lov så är det helt rätt årstid. Jag har ju en massa annat att lägga min tid på. Dessutom kommer det att bli en hel del hundträning såklart! 


Nu måste jag sätta fart med allt jag ska hinna idag men först två panodil!

Ovido - Quiz & Flashcards