Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Tapeter hämtade

Av Camilla - 13 maj 2009 14:23

Idag blir det ett snabbt inlägg för jag har en hel del att göra. Sitter i sängen bredvid min lille kille och hoppas på att han ska somna en stund. Han har väldigt bra koll på mig, vilket iofs är jättehärligt att han utvecklats så snabbt, blir ledsen så fort jag lämnar rummet även om han nästan sover.


Idag började vi morgonen med att träffa våra nyfunna kompisar på ett fik i stan. Vi är ett gäng tjejer som träffades via en föräldrargrupp och efter det ses vi minst en gång i veckan och hittar på något kul samt snackar om allt möjligt. Supertrevligt! Några av dem går även samma kurs som jag och Celvin (som innehåller babysim, babymassage HLR mm). Efter det rusade jag vidare till BVC för en vikt och mätkontroll. Celvin väger nu 5690 g och mäter hela 59,5 cm. De ni! När jag var på BVC fick jag ett mess av Fredrik som sa att våra beställningstapeter hade kommit vilket gjorde att jag åkte till Hagbloms och hämtade dem direkt efter BVC. Det kändes väldigt bra i magen när jag såg våra tapetrullar i olika färger. Vi har testat en del olika idéer så vi får se hur rummen blir när tapeterna kommer upp. Men just nu känns det jäkligt häftigt!


Det är full fart i huset som vanligt med flera projekt igång samtidigt! Vi är nu färdiga med första målningen på taket i vardagsrummet. Det ska målas en gång till samt tapetseras på en del av väggen och efter det ska jag äntligen få sätta upp köket. Under tiden har korridoren blivit tapetserad och ikväll är det hallens tur. Dessutom är nog snart spackligen/slipningen i tvättrummet snart klart. Jag har satt igång och packat här hemma, hela nio lådor fick jag ihop igår med bara lite smågrejjer. Herregud vart ska det här sluta? I morgon åker jag och Per (bärhjälp, strålande!!)  till IKEA och köper garderoder till hallen, tvättrummet och till min "walk in closet" och då kommer vi även att ta med ett gäng flyttlådor över. Mycket av det jag har packat är sånt som ska in i garderoberna och köket.

 

På fredag kommer Daniel, Fredriks bror hit vilket ska bli jättekul! På tal om det sa han en väldigt bra sak sist han var här. Det visade att man kan se saker på olika sätt:


Han frågade hur jag mådde eller nåt sånt och då berättade jag att jag hade den helt klart bästa tiden i mitt liv nu. Jag sa att jag nästan längtar livet ur mig och att jag inte gjort annat än å längtat framåt sedan jag fick reda på att jag var gravid. Först längtade jag till vecka 13 då vi kunde göra graviditeten officiell, efter det längade jag till ultraljudet i vecka 18 och efter detta längtade jag till förlossningen och nu längtar jag till att vi ska få flytta in i vårt hus. När vi har gjort det längtar jag väl till något annat. Men då sa Daniel att det är väl skönt att ha något att se fram emot och JA visst är det så!! Jag tycker alltid att man ska ha något att se fram emot. Han är klok Daniel, han fick mig att känna att det faktiskt är ok att längta framåt men visst försöker jag även att njuta lite av nuet oxå!


NU kommer snart Mathias och ska hälsa på lille Celvin som just somnade efter mycket om och men. Sedan kommer min barndomsvän Jennie hit ikväll. Hon ska laga mat åt mig;o). Det gör hon alltid när vi träffas för hon är kock och dessutom världens bästa sådan! Jag brukar lära mig ett och annat varje gång! Sedan ska vi planera garderober och hon ska kela lite med Celvin medan jag packar det sista. Blir toppen att ha någon här som kan kolla till Celvin så att jag kan packa/grejja i full fart utan att bli avbruten av världens gulligaste underbaraste lilla varelse!


Nu måste jag sätta fart...





 
 
Ingen bild

mamma/mormor

14 maj 2009 07:46

Åh nu har det gått flera dagar sedan jag träffade lilla Celvin så jag är Celvin-sjuk! Läääängtar tills ikväll! Lite mys mellan tapetvåderna som ska upp! ;o) Puss o kram

 
Jessica

Jessica

15 maj 2009 11:32

Skönt att du mår bättre! Klart att man längtar framåt! Först för att man vill ha sin bebis, sedan efter första maten, första ordet, första stegen.. Fast nu skulle jag kunna pausa en stund, för min bebis är borta, hon har blivit ett barn.. Så snabbt!

http://rhu.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

17 maj 2009 10:08

Å, nu var det så längesen jag var här inne, jag passar på nu när Axel ligger och sover och ler i sömnen=) Se till och ta hand om dig och glöm inte bort det där med att dricka minst ett glas efter varje amning (vatten alltså, inte vin;-) Hoppas vi kan ses snart!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards