Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Fortsättning på helgen...

Av Camilla - 5 april 2009 22:39

Nu är Celvin matad och mycket nöjd igen. Han ligger bredvid mig i soffan och snackar lite. Så söt att man bara smälter! I fredags köpte jag ett babygym till honom som har visat sig vara en succé. Jag köpte även till en liten speldosa som jag har hängt på och när vi spelar den ser Celvin ut att flina. Nedan ser ni en mycket koncentrerad Celvin i sitt mumintrolletgym.


celvin i sitt babygym 

 Celvin


I morse fick Fredrik ett ordentligt leende av Celvin. Celvin och jag låg kvar och mös i sängen när Fredrik kom in i rummet och och böjde sig över Celvin och pratade med honom. Kolla vad han ler sa Fredrik till mig och då började Celvin skratta. Så mysigt! Tänk att en sådan liten varelse kan göra två vuxna personer så lyckliga. 


På kvällsrundan ikväll stannade vi till på Lindö och jag passade på att träna lite. Jag testade några av Anjas valpövningar för att få känna på dem. Kiwi var ju inte med på kursen igår, jag visste ju inte hur det skulle gå med Celvin, men då det gick så bra ångrade jag att jag hade lämnat henne hemma. Jag tränade även starter efter att jag hade skruvat upp Kiwi till max. Jag utmande henne ordenligt (sprang och tjoade, stod stilla och ryckte som om jag skulle starta ett staffettlopp, sa klara, färdiga mm) och självklart fick hon inte gå på något annat än mitt ok. När jag sa ok stod jag helt still. Det gick galant, trots att vi inte gjort detta på rätt länge. Jag ska dock inte underskatta denna övning utan förtsätta att göra den ofta. Allt för många förare har problem med tjuvstarter på tävling och det är så onödigt. Det finns så mycket annat som kan stjälpa på en tävling.


Under tiden jag trände Kiwi gick Fredrik en sväng med Celvin i vagnen och de andra två hundarna. När de kom tillbaka parkerade jag Kiwi och körde med Meya. Den gamla damen hade nog gått och laddat en hel del för hon var helt rabiat, me like!! Hon kampade som en galning jag tror aldrig att jag har fått henne att kampa så på det viset. Ha, ha! Jag började tom blöda, ett gammalt sår råkade hon slå upp men det var bara att bita ihop. Jag hade aldrig tolererat det med en anna hund men med Meya var det ok! Under tiden låg Kiwi helt lugnt och spanade in oss.


Sist och faktiskt minst fick Tindra träna. Även hon var laddad upp över öronen men det är inte lika ovanligt. Hon kampade som en galning (som vanligt) ända tills hon upptäckte att jag hade blodpuddning som belöning. Då släppte hon till min stora förvåning kampen. Jag testade därför en annan ganska enkel övning som Anja tipsade om i går. Tindra skulle kampa för att få godis. Hon fick alltså inte godis förrän hon kampade och inte slutade förrän jag sa att det var ok att sluta. Denna övning är ju strålande för en hund som inte har ett jättestort föremålsintresse. Jag kommer nog även att köra detta en del med Tindra och då använda blodpudding som belöning igen. Varken Kiwi eller Tindra har fått det mer än en gång tidigare men det har visat sig vara en helt strålande godisbelöning. Det är allt för lätt att köra på med en belöning som funkar och glömma bort att testa flera för att få hundarna att ge det lilla extra. Tindra fick även köra lite torrhandling som hon älskar och gora några konster.


Nu väntar sängen, natti natti!


Förresten, om någon av er som är med på bilderna inte vill vara med i min blogg - bara säg till. Jag plockar då bort bilden omgående!!   

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

6 april 2009 09:07

Åh älskade lilla barnbarn så ljuvlig du är! Pussa honom från mig! Vad roligt att babygymet blev så himla uppskattat! Vi ses på torsdag på kalas hos morbror Uffe! Lääääängtar!!! =D Puss Puss

 
Mia

Mia

6 april 2009 21:56

Oj herregud, han växer ju så de knakar! Vilken underbar liten kille, barn ger så otroligt mycket glädje!
Kram till er alla

http://www.marwels.se

 
Sofie

Sofie

7 april 2009 12:07

Å, vad stor han har blivit. Underbar bild med babygymmet, han ser super koncentrerad ut och fokuserar verkligen blicken=) Kram på er!

http://iblandpappaiblandmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards