Direktlänk till inlägg 5 april 2009

En mycket trevlig helg!

Av Camilla - 5 april 2009 21:26

Lördagen började med en fortbildning för instrutörer på klubben som Anja Giermann höll i. Hon förmedlade en hel del från Eva Bodfäldts kurser som hon tidigare hade gått men kom så klart även med en del egna tips och goda råd. Vi fokuserade övningar/lösningar man kan göra på valp- och slygelkurser. Kursen var mycket givande, jag kände att jag kom hem med en  hel del men framför allt fick Anja mig att tänka i lite andra banor och kanske bli lite mer kreativ även i min egen träning.


Här ser ni Anna-Lena som har tagit ett kliv upp för att kunna se och höra lite bättre;o)...


Anna-Lena


Anja lånar Angie och Kev (heter han så?) och visar några bra övningar som kan få den lilla valpen mer uppmärksam på sin matte. Observera att Kev är vuxen vovve och inte en förvuxen bebis;o).


Anja och Angie

 Cissi lysnnar noga på det som förmedlades från Anja...


 Cissi och Iris


Bedårande Flex...


Flex


När kursen var slut hämtde Fredrik upp mig och Celvin som för övrigt hade skött sig helt strålande på sitt första långa aktivitet utanför hemmet. Vi åkte ner till huset där vi mötte upp Fredriks bror och fru som fick se vårt hus. Sist de var hos oss var det bara en stor tomt så det har hänt en hel del. Efter husvisningen tog vi en promenad ner till sjön och satte oss där för att fika. Fredrik hade förberett supergoda frallor och tagit med. Vilken kille man har!!!


Promenad i Saxnäs


Fika i Saxnäs

Det var snudd på vindstilla och därmed varmt och skönt. Fredrik satt i T-shirt och fikade!! Vi mådde alla gott och satt och njöt. Inte bara vi gjorde det... Kiwi var som ett yrväder och sprang fram och tillbaka runt oss och kollade läget. Hämtade pinnar och annat som hon kom och visade upp. Jag passade på och testa några kommando då jag trodde att Kiwi hade ögonen på helt andra saker än oss. Dock imponerade min lilla jycke på mig, hon svarade blixtsnabbt varje gång! Puh, vilken tur!!


Kiwi på språng

 Celvin är ledsen, skriver mer snart...








 
 
Anja & flock

Anja & flock

6 april 2009 10:19

Ja det vasr en rolig dag, tack för den:))
HAHA Anna-Lena träd(?)kramare!! Hon kanske bara är orolig för att jag ska dra ur flaggstångslinan, en bravad jag lyckades med härom året...:/

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 25 augusti 2011 13:15


Per och jag byggde upp en agilitybana klass 1 och då såg det ut så här:       Det är så otroligt bra få se sig själv på film. Många saker känns annorlunda mot hur det ser ut. Både till det bättre... och sämre :) ...

Av Camilla - 30 april 2010 22:12

Ja du kära mamma Rhu, vart tog jag vägen? Det undrar jag oxå. Tiden bara springer iväg, veckorna består av måndagar och fredagar typ :) Kan bero på att jag har en liten ettåring som sällan eller aldrig sitter still (gulle  ) att det är fina, ljusa kv...

Av Camilla - 19 mars 2010 09:49

För några dagar sedan anmälde jag mig och Kiwi till tre tävlingar. Två stycken lydnadsklass 2 och en agilitytävling så nu är det bara att vakna ur vinterdvalan och sätta fart med träningen igen. Vår lilla vila har faktiskt bara gjort oss gott för vis...

Av Camilla - 19 mars 2010 08:32

Tack snälla alla ni som har hört av er, era ord värmer verkligen! Vi kommer inte att åka in med Meya idag, vi upplever inte att hon är så dålig att hon måste få sluta akut utan vi (Fredrik och jag) behöver mer tid på oss för att förbereda oss. Meya k...

Av Camilla - 18 mars 2010 12:53


  Idag var vi hos veterinären för att vaccinera hundarna. Då jag bokade tiden bad jag dem sätta upp lite extra tid för att hinna känna igenom Meya lite ordentligt eftersom jag känt att hon börjar bli gammal och förmodligen har ont i sina små leder...

Ovido - Quiz & Flashcards