Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Camilla - 20 juni 2008 22:17

Ingen midsommar utan jordgubbstårta...

Midsommarafton blev helt perfekt! Vi vakande i stugan, åt frukost med nybakta frallor från bageriet, var och tränade med hundarna på banan borta vid klubben och åt sedan en riktig brakmiddag igen tillsammans med mina föräldrar. Vi hade jättetrevligt och självklart hamnade jag och mamma i några skrattanfall... som vanligt. Ni vet man skrattar så man tror att alla magmuskler ska gå sönder. Fredrik brukar vara snabb att hänga på och Per brukar skratta med ett par minuter för att sedan vänligt fråga oss andra vad vi egentligen skrattar åt. Då skrattar vi andra bara ännu mer när vi inser att vi inte riktigt vet vad vi skrattar åt. Ja, sådär brukar det hålla på och detta fenomen går i generationer. Så länge jag kan minnas har min mormor och mamma hållt på lika dant. Vi ska inte tala om när vi tre kommer igång. Då är det kört. Vi måste dela på oss, sätta oss i olika rum och sansa oss. Visst är det sjukt men vad gör det? Ett gott skratt förlänger livet!!


Guitarr hero

Fredrik hade fått låna ett guitarr hero av sin jobbarkompis son och vi plockade fram det och testade allihop. Fredrik var helt outständing, vi andra fick rycka upp oss och mamma tappade sugen (ska inte berätta hur det gick för henne). Vi stängde av...


När vi gjort oss i ordning  inför kvällens festligheter kom mamma smygandes till Fredrik... skulle han kunna tänka sig att sätta igång det där spelet igen så hon fick testalite till?? Så klart! sa han och vi skrattade gott när vi lämnade stugan. Dagen efter visade det sig att de där två (mina föräldrar) nog hade tränat lite er än de erkände. Mamma hade ryckt upp sig enormt och var riktigt duktig. Ha, ha, ha! Tydligen inte bara för barn de där spelen:o).


Kvällen

På kvällen var vi bortbjudna till en midsommarfest hos mina kompisar. De var oxå uppe i sin stuga i Byxelkrok så vi satte oss på cykeln och cyklade dit. Vi var 10 personer och det var ett par av dem som jag aldrig hade träffat tidigare. Alltid kul att träffa nya mäniskor! Vi tävlade i en 5-kamp med jätteroliga lekar där jag och fredrik slutade trea (!!) . Efter detta var det middag, lagad av en av gästerna som har arbetat som kock tillsammans med mig för jättemånga år sedan. Supergod mat bjöd han på! Vi satt¨sedan  och pratade och mös till sent in på natta. Tack snälla för en fantastiskt lyckad kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards