Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Camilla - 3 oktober 2008 13:48

Bygglov 

För ett par dagar sedan kom vårt efterlängtade bygglov på posten. Vi har väntat på detta sedan i maj och började nästan tro att det aldrig någonsin kommer att bli något hus för vår del. Från flera månaders väntan där ingenting har hänt ska vi nu göra allt samt fatta enormt många beslut på en kort tid. OJ VAD KUL!  På tisdag i nästa vecka skriver vi förmodligen kontrakt med vår byggare och då kommer vi nog att få en preliminär tidsplan. På fredag har vi ett möte med kommunen, ett sk byggsamråd vad det nu innebär. Det ska bli så spännande!


Träningen med Kiwi

Tja den går både framåt och bakåt precis som den kanske ska göra med en sex månader gammal valp. Igår var vi på ÖBHK och tränade för Meta som är en otroligt duktig hundförare och inspiriatör. Hon vet vilka knappar man ska trycka på och hon är noga med att all träning ska vara rolig för hunden vilket jag också tycker är viktigt! Vi fick lite saker som hon ville vi skulle träna på tills vi ses nästa gång om ca två veckor.


Idag åkte vi iväg till Kalmar BHK och upprepade i stort sett alla saker som vi gjorde igår på träningen för Meta. Kiwi höll bättre fokus idag, det gör hon alltid i Kalmar och jag har en liten teori om att det beror på att vi har varit där rätt mycket men på Öland ganska få gånger.


Även Tindra fick köra lite lydnad idag. Hon är så fantastisk min lilla terrier, så allert och sugen på att göra vad som helst jag ber henne om. Dock tar jag det ganska lugn då jag är såå rädd om hennes rygg. Om jag bara kunde förstå vad det är som gör att hon får så ont ibland.


Eftermiddag

Snart kommer Fredrik hem, han har tagit eftermiddagen ledig för att kunna åka och titta på golv till vårt nya hus. Jag hoppas attvi får mycket gjort denna eftermiddag och framför allt kan fatta en hel del viktiga beslut.

Ovido - Quiz & Flashcards